לאחר הפיצוצים בתע"ש: המשטרה תבחן חשד לרשלנות

החוף בו השתמשה תע"ש לפני כ-30 נשאר נטוש, אך לאחרונה שני פיצוצים עזים שהרעידו את האזור העלו את השאלה אם נותרו חומרי נפץ פעילים באזור. השר לביטחון פנים איתמר בן גביר הנחה לבדוק את האירועים והסיבה לפיצוצים

זמן צפייה: 01:38

תופעת הפיצוצים באזור הרצליה גרמה לשני פיצוצים עצומים בתוך חמישה שבועות, שהגיעו מהמתחם הנטוש של תע"ש בנוף יום. סיבת הפיצוץ עדיין אינה ברורה לחלוטין, אך ישנו חשד כי קיימות חביות חומר נפץ אשר קבורות בבונקרים שננטשו לפני 30 שנה מתחת לחול על החוף.

חוף הים באזור נחשב ליפה במיוחד ואנשים מגיעים לבלות בחוף, אך הדבר מסוכן במיוחד ואתמול (חמישי) הוחלט כי תיפתח בדיקה ואיסוף חומרים מהחוף על מנת לבדוק האם ישנם באמת חומרי נפץ פעילים באזור, והאם הייתה רשלנות בנושא, שעשויה להביא לחקירה פלילית.  ראש העיר הרצליה הזהיר לאחר הפיצוץ השני שהתרחש לפני כשבוע: "מדובר בפצצה מתקתקת. אם המדינה לא תטפל - תתכוננו לאירוע רב נפגעים".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
עשן מיתמר בהרצליה לאחר הפיצוץ האחרון

בשבוע שעבר שיגרה עיריית הרצליה מכתב לגורמים שונים בממשלה, בניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, בדרישה כי המדינה תטפל בחומרי הנפץ המצויים במתחם תע"ש בעיר. בתחילת החודש נשלח מכתב בעל דרישה זהה, אך הדבר לא הביא לקבלת החלטות ביצועיות.

במכתב שנשלח כתבה העירייה: "נראה שאין כל מחלוקת בקרב הגורמים המקצועיים, כי קיים חשש מבוסס שבמתחם הנטוש נקברו חומרי נפץ הודפים אשר הגיעו ככל הנראה לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ ולגרום, חס וחלילה, לפגיעה ברכוש ובנפש". בנוסף, הלינה העירייה על כך ש"למרות כל אלה, וחרף התחייבות של המשרדים והרשויות בפני בית המשפט העליון, לא זכתה העירייה עד כה למענה ענייני כלשהו מאף אחד".

לבסוף, דרשה עיריית הרצליה שמהמדינה "תקבע באופו מיידי איזה משרד/ים נושא באחריות לטיהור ושיקום הקרקע במתחם תע"ש, תפעל באופן מיידי לגידור הרמטי של המתחם, לביצוע מיגון הדף עבור שורת בתים באזור, תכין סקרי סיכונים בקרקע ותתחיל בהליך טיהור ושיקום הקרקע".