למען החטופים והמפונים: מחאת האוהלים חוזרת לרוטשילד

ביום ה-328 למלחמה, כש-107 חטופים וחטופות עדיין בשבי בעזה - יוזמה אזרחית חדשה קוראת לציבור להגיע למאהל בשדרות רוטשילד שבתל אביב כאות מחאה "עד שייחתם הסכם"

זמן צפייה: 01:58

ביום ה-328 למלחמה, כש-107 חטופים וחטופות עדיין בשבי בעזה: יוזמה אזרחית חדשה קוראת היום (חמישי) לציבור להגיע למאהל בשדרות רוטשילד שבתל אביב "כאות מחאה על ההפקרה - ועד שייחתם הסכם להשיבם".

"מיום חמישי ועד לחתימת הסכם להחזרת החטופים והשבת השפיות והתקווה, אנא עצרו הכל ועברו לגור ולעבוד באוהל במרחב הציבורי", נכתב בהודעת המארגנים, שציינו כי מוקד המאהל המרכזי יהיה בשדרות רוטשילד בתל אביב, אך קראו להקים מוקדים נוספים בערים וביישובים ברחבי הארץ.

"כבר 11 חודשים שהם לא בבית", נכתב בהמשך ההודעה אודות היוזמה האזרחית, "החטופים ובני משפחותיהם לא בבית, תושבי הדרום והצפון, לא בבית והחיילים ואנשי ונשות המילואים לא בבית. כל רגע קובע את עתידנו".

קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול, הבוקר | צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול

בתוך כך, מיזם נוסף הביא היום לשיתוף פעולה נדיר בין האופוזיציה לקואליציה, כאשר חברי כנסת משני צדי המתרס הפוליטי שלחו מכתב משותף למנהלת תקומה, בבקשה שתעביר את משרדיה מאזור נחל שורק אל העוטף.

על המכתב חתמו חברי הכנסת אלון שוסטר, דבי ביטון, יצחק קרויזר, מטי צרפתי הרכבי, אוהד טל, ששון גואטה ורם בן ברק, והוא נשלח בתיאום עם תנועת "עתיד לעוטף". בלב הבקשה ניצבת הטענה כי יש להבטיח נוכחות משמעותית ופעילה של המנהלת בלב האזור שבו מתמקדת עיקר פעילותה מאז 7 באוקטובר.

"העברת המנהלת לעוטף היא עניין חשוב לתושבי האזור, והדבר יסייע למנהלת בהגשמת מטרותיה המרכזיות כפי שנוסח בהחלטות הממשלה", הדגישו החתומים על המכתב, "המעבר יחזק את הקשר עם הרשויות המקומיות ונוכחות המנהלת באזור העוטף תסייע להגברת תחושת הביטחון, החוסן המקומי, הפיתוח והשיקום".

קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול

מוקדם יותר היום, עשרות מבני משפחות החטופים שהגיעו לגבול רצועת עזה במטרה לזעוק ליקיריהם פרצו את גדר הגבול וניסו בכאבם לרוץ לקרוביהם המוחזקים בשבי מזה 328 ימים. לאחר שהמשטרה הדפה את התקדמותם, קרובי החטופים נענו לבקשת כוחות הביטחון וחזרו לקיבוץ נירים.

לפני כן, בתקווה שהם שומעים, בני ובנות המשפחות זעקו ליקיריהם הנמצאים במרחק קילומטרים ספורים באמצעות מערכת הגברה עוצמתית וסיפרו על הגעגועים, הכאב והמאבק הקשה שהם מנהלים כדי לסיים את הפקרתם.

קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול

ורדה בן ברוך, סבתו של החטוף עידן אלכסנדר, קראה לנכדה: "עידן אלכסנדר, כאן סבא וסבתא, נשמה שלנו. אנחנו קוראים אלייך, האם אתה שומע אותנו עידניל'ה? אבא ואמא מחכים לך באמריקה, אתה הגעת הנה להתגייס לצבא. אנחנו דואגים לך, אוהבים אותך ומחכים לשובך במהרה".

שירה אלבג, אימה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, קראה בקול חנוק: "אני אוהבת אותך, מתגעגעת אליך - ומצטערת. אנחנו עדיין לא מצליחים אבל אני מבטיחה לך שאת חוזרת הביתה. תאמיני בזה, אני יודעת שאת חזקה וגיבורה, שמענו את זה מהחטופים שחזרו. תשרדי שם, אני יודעת שאת יכולה כי אני מכירה אותך. אנחנו לא מוותרים על אף אחד".

שיירת ״סוף להפקרה״ בהובלת משפחות החטופים
שיירת ״סוף להפקרה״ בהובלת משפחות החטופים, אתמול | צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים

אתמול, בניסיון להפעיל לחץ נוסף על הממשלה בצל הקיפאון במגעים מול חמאס, בני משפחות החטופים הובילו שיירת מכוניות שכללה כ-300 כלי רכב ויצאה מכיכר החטופים בתל אביב לגבול עזה - בדרישה להגיע לעסקה. בהזנקת השיירה השתתפו שירה אלבג, חגית חן אמו של החטוף איתי וזיו עבוד - בת זוגו של החטוף אליה כהן.

סמוך ל-19:00 הגיעה השיירה לבארי. אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג, אמרה: "נתניהו, אל תפקיר אותם למותם". אלה בן עמי, ששני הוריה נחטפו, הוסיפה: "פתאום ציר פילדלפי שלא היינו בו 18 שנה נהיה חשוב כל כך. יש פה בחירה ברורה על השולחן - לקחת עסקה ולהציל חיים או לתת להם למות ולהוציא רק גופות מעונות. הכול על הידיים שלך, ראש הממשלה. כך תיזכר".