בת דודתו של קצין המודיעין שמת בכלא: "הצבא מסתיר מאיתנו מידע"

בריאיון בלעדי לחדשות 13, טענה ע' כי הוריו של הקצין כלל לא עודכנו בזמן אמת על מצבו של בנם, והאשימה את צה"ל בהפקרתו ובהסתרת נסיבות מותו. "שמעתי שנאמר לחיילים ביחידה לשכוח ממנו"

זמן צפייה: 05:41

ע', בת דודתו של קצין המודיעין שמת בכלא, סיפרה היום (שישי) בריאיון בלעדי לחדשות 13 כי הוריו של הקצין כלל לא עודכנו בזמן אמת על מצבו של בנם, והאשימה את הצבא בהסתרת נסיבות מותו. "איך יכול להיות שהילד אושפז ואף אחד לא מצא לנכון לספר את זה להורים? פשוט לקחו את הילד הזה והפקירו אותו".

"מה שקרה היה פשוט בלתי נתפס", סיפרה ע' והוסיפה: "גודל ההלם שהיכה בהורים שלו כאשר דפקו להם בדלת עם הבשורה האיומה קשה לתיאור. למעשה, הם אמרו להוריו: 'עכשיו זה בעצם שלכם. הנה טלפון של חברת קדישא, טפלו בכל הסידורים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יעילות החיסון מפני תחלואה קשה מהווריאנט ההודי – גבוהה

הקונסול הכללי במיאמי: יכול להיות שמספר היהודים הנעדרים יעלה

מצעד הגאווה ה-22 הסתיים: עשרות אלפים חגגו ברחובות ובחופי ת"א

ע', בת דודתו של קצין המודיעין
ע', בת דודתו של קצין המודיעין שמת בכלא | צילום: חדשות 13

עוד התייחסה ע' לחבריו ליחידה של הקצין: "כל היחידה והחברים שלו ששירתו איתו מתנערים ממנו. שמעתי שנאמר לחיילים ביחידה לשכוח ממנו, כאילו הוא מעולם לא היה קיים".

כמו כן, ע' דיברה בריאיון על פערי המידע אודות מות הקצין: "כל המידע על הכדורים והאשפוזים שלו בבתי החולים הפתיעו אותנו, לא ידענו מזה. כשהוריו ביקרו אותו הם אמרו שהילד בריא, ובשום שלב לא זיהו נטייה דיכאונית". עוד הוסיפה: "עבר חודש וחצי מאז שהוא מת, ואנחנו לא יודעים למה. מי הביא למותו? הם או שזה הוא שהוביל את עצמו? אנחנו לא יודעים כלום", המשיכה להתעקש בו דודתו של הקצין.

קבר, מודיעין, קצין, עבירות ביטחון, התאבדות, נווה צדק
קברו של קצין המודיעין שנמצא מת בכלא

כשנשאלה ע' לגבי רצונה של המשפחה כעת, השיבה: "אנו רוצים שהוא יוכר כחלל צה"ל, ובכך הוא יקבל את הכבוד המינימלי שהוא ראוי לו לאור התרומה והשירות שלו". בהמשך הוסיפה: "הוא קיבל פרס ביטחון ישראל מנשיא המדינה, ולבסוף הוא נקבר ליד אבא שלי בחלקה אזרחית כאחד האדם. אני חושבת שזה פשוט פשע. המשפחה רוצה בראש ובראשונה להבין מה קרה לילד שלה. אנחנו רוצים שגורם בלתי תלוי יבדוק וייתן לנו את האינפורמציה הזאת".