בעקבות תחקיר "המקור": הפגנה מול בית הרופא שאנס את אחותו

כשלושים תושבי רמת השרון מפגינים מול ביתו של עופר גל, הרופא וטייס הקרב לשעבר שנחשף בתוכנית "המקור" כמי שאנס את אחותו הילה צור לאורך כל שנות ילדותה, זאת במטרה לגרום לו לעזוב את העיר

זמן צפייה: 02:51

כ-30 תושבי רמת השרון מפגינים היום (שישי) מול ביתו של הרופא וטייס הקרב לשעבר עופר גל, שנחשף בתחקיר "המקור" ברשת 13 כמי שאנס את אחותו הילה צור, זאת במטרה לגרום לו לעזוב את העיר - ולאפשר לאחותו להסתובב בחופשיות. רוב המפגינים הם תושבי השכונה, אך כמה מהם הגיעו מכל רחבי הארץ והם קוראים לביטול חוק ההתיישנות על עבירות אונס.

הפגנה ברמת השרון מול ביתו של עופר גל, שאנס את אחותו הילה צור
הפגנה ברמת השרון מול ביתו של עופר גל, שאנס את אחותו הילה צור

בתחקיר ששודר בשני חלקים בתוכנית "המקור" נחשף סיפורה של הילה צור, אשר אחיה הבכור אנס אותה במשך כל ילדותה, מאז הייתה בת 4 ועד שהייתה בת 18. לאחר שבגרה וחשפה מול משפחתה את מסכת העבירות שביצע בה אחיה היא ביקשה מהוריה לנתק עמו קשר בתמורה לכך שלא תתלונן נגדו במשטרה - אך בהמשך גילתה כי הם הסתירו ממנה את הקשר עמו.

הילה צור - קורבן האונס | צילום: המקור

בנה של הילה, תומר, כתב השבוע בעמוד הפייסבוק שלו: "שלום לכולם, למי שלא מכיר - אני תומר, בנה של הילה צור, אמא שלי הגיבורה, שכולכם ודאי צפיתם בסיפור המטלטל שלה בשני פרקים של "המקור". אני רוצה לספר לכם קצת על המשפחה שגדלתי בה. אני גדלתי בתחושה שהמשפחה המורחבת שלי היא משפחה טובה, נורמטיבית ותומכת. בילדות שלי, כשהכול היה טוב, גדלתי מוקף בדודים וסבא וסבתא אוהבים, אבל לצערי, עם השנים זה התברר כמסכה. מאחורי גבה, משפחת אמי יצרה שני עולמות כפולים - אחד בשבילנו ואחד בשביל הפדופיל".

"כשבגרתי ושמעתי את הסיפור הזה לראשונה עולמי חרב עליי. לא האמנתי שזה ייתכן שבמשפחה שלי, ולאמא החזקה שלי, קרה הדבר הנורא מכל. למדתי מזה שיעור חשוב ואותו אני רוצה להעביר הלאה: אין פרופיל לאנסים. זה יכול לקרות בכל מקום, בכל משפחה, בכל עיר ובכל מגזר. כמו שאתם יודעים - עופר הוא טייס ורופא, "מלח הארץ" אפשר לומר, בוודאי שלא הדמות שהייתם מדמיינים לעצמכם כשאתם חושבים על פדופיל. אני לומד מזה שלכל אחד מאיתנו יכול להיות גורם פוגע בסביבה שלו, ואם לא נבחר לשים לב, לא נדע. זה יכול להיות מרצה, רופא, מוכר בשוק, עורך דין, שכן, אח או בעל - כל אחד. כי לפדופילים ואנסים אין פרופיל".

"אפשר לומר "אצלנו זה לא יקרה" אבל לצערי, הניסיון האישי והמשפחתי שלי הוכיח לי שזה יכול לקרות בכל מקום. אז מה אפשר לעשות? אפשר להסתכל על הסובבים שלנו ולחפש סימנים, לא להתעלם ולא להדחיק, ואולי נוכל להציל עוד נפש של ילדה או ילד. הרי גם בסיפור של אמא שלי היו הרבה סימנים, אבל אף אחד לא ידע או לא רצה לדעת. אני פונה אליכם, נפגעי ונפגעות עבירות מין במשפחה או בכל נסיבות - אני לא באמת יכול להבין את הסבל וההתמודדות שעברתם, ולא יכול אפילו לדמיין את הקושי שלכם, אבל לדעתי - אסור לכם לשתוק".

"גם אם המשפחה שלכם עומדת נגדכם, גם אם אתם מפחדים או חשים בושה - אל תתביישו. תעבירו את הבושה צד. רק הפוגע צריך להתבייש. אם לא מדברים על זה בסוף מתקבעת התנהגות פסיכוטית, וכך נוצר מצב שאנסים ובני משפחותיהם מעדיפים לשתוק מאשר לעזור לקורבן. אני קורא גם לחברי הכנסת ללמוד מהמקרה של אמא שלי ולבצע רפורמה - חוק ההתיישנות חייב להתבטל. לא הגיוני שלפשעים כל כך קשים יהיה תאריך תפוגה, לצלקות הקשות של מי שנפגע מאונס אין תאריך תפוגה והן אף פעם לא עוברות".