"היפרדו מאהוביכם": ישראלים קיבלו הודעות מאיימות מ"נסראללה"

אחרי גל פיצוצי מכשירי הקשר השני נגד חיזבאללה בלבנון, שורת הודעות הפחדה נשלחו לישראלים רבים - חלקן מ"פיקוד העורף" שהתריע כי "יש להיכנס מייד לתרחב מוגן", וחלקן מיוחסות למזכ"ל חיזבאללה, בהן נכתב "להיפרד מהאהובים שלך; אבל אל תדאג. אתה תחבק אותם בגיהנום בעוד כמה שעות". לא ברור מי עומד מאחורי ההודעות

הודעה מאיימת מ"נסראללה" שנשלחה לישראלים אחרי מתקפות פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון

אחרי גל פיצוצי מכשירי הקשר השני נגד חיזבאללה בלבנון: שורת הודעות מאיימות נשלחו הלילה (בין רביעי לחמישי) לישראלים רבים, חלקן בנוסח של התרעה על ירי טילים המיוחסות כביכול לפיקוד העורף, וחלקן מיוחסות אף למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בחלק מהמקרים נכתב "יש להיכנס מייד לתרחב מוגן", עם שגיאת הכתיב במקור, ובחלק איימו השולחים: "להיפרד מהאהובים שלך; אבל אל תדאג. אתה תחבק אותם בגיהנום בעוד כמה שעות". טרם התברר מי עומד מאחורי שליחת ההודעות, המכילות קישורים חשודים כחלק ממה שנראה כניסיון פישינג.

בעיריית צפת מסרו לתושבים כי "במהלך הלילה קיבלו אזרחים רבים הודעות הפחדה מלחיצות ומתחזות הכוללות קישורים מזיקים. מדובר בנסיונות של האויב ליצור תבהלה. מערך הסייבר הלאומי מזכיר כי בתקופה זו מתרבים ניסיונות מסוג זה ולכן יש לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות, לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם, לחסום את המספר ולדווח למערך בחיוג ישיר 119. אם יש ספק - בידקו ישירות בערוצים מוכרים ורשמיים".

הודעה מ"פיקוד העורף
הודעה מ"פיקוד העורף"
הודעה מאיימת שנשלחה לישראלים אחרי מתקפות פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון
הודעה מאיימת שנשלחה לישראלים אחרי המתקפות בלבנון
הודעה מאיימת שנשלחה לישראלים אחרי מתקפות פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון
הודעה על "מתקפת סייבר"

כאמור, יממה אחרי סדרת הפיצוצים במכשירי הביפר של פעילי חיזבאללה בלבנון - גל נוסף של פיצוצים הכה אתמול ברחבי המדינה. אחר הצהריים דווח על סדרת פיצוצים מסתורית נוספת באלפי מכשירי קשר של פעילים בארגון. התיעודים הדרמטיים חושפים שוב את ההלם, הנפגעים, הנזק - ובעיקר מצביע על כך שמערך התקשורת של חיזבאללה פרוץ.

על-פי הדיווחים, מאות נפצעו בפיצוצים ולפי משרד הבריאות בלבנון מספר ההרוגים עומד לפי שעה על 14 בני אדם ו-450 נפצעו. מכשירי הקשר הגיעו ככל הנראה באותו הזמן והמקום ממנו הגיעו הביפרים שהתפוצצו אתמול. בחיזבאללה מאיימים בנקמה נרחבת - ובצה"ל מעלים בצפון את הכוננות הגבוהה ממילא.

מכשיר קשר שהתפוצץ בביירות, לבנון
מכשיר קשר שהתפוצץ בביירות, לבנון

הדיווחים על הפיצוצים הגיעו במקביל להלוויות של ארבעה פעילי חיזבאללה שנהרגו במתקפה הדרמטית ביום שלישי. בכלי תקשורת לבנונים דווח כי מכשירי הקשר שהתפוצצו כעת הם כאלו הנישאים ביד, ושונים מהזימוניות שהתפוצצו אתמול. בהתייחסות לאירועים, בכיר ביטחוני לבנוני התריע בריאיון לרשת טלוויזיה מקומית: "אנחנו ניצבים מול פעולה ביטחונית חדשה שפגעה באמצעי קשר חדישים". בתוך כך, בלבנון דווח על בומים על-קוליים כתוצאה מפעילות של חיל האוויר הישראלי, שנשמעו היטב במספר אזורים. בנוסף, המשטר הסורי הורה לגורמי ביטחון במדינה לכבות מכשירים אלחוטיים מחשש להרחבת המתקפה.