ברקע המלחמה: ביתן ישראלי רשמי הוקם בתערוכה טכנולוגית בברצלונה

על אף המלחמה המתנהלת ברצועת עזה, גם השנה הוקם ביתן ישראלי בתערוכת הסלולר המובילה בעולם, הנערכת בברצלונה. המשלחת הישראלית, בהובלת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא הישראלי, כוללת 32 חברות מקומיות - באירוע MWC, הנחשב לדגל של תעשיית הטכנולוגיה הגלובלית

הביתן הישראלי בתערוכת NWC בברצלונה

ברקע המלחמה ועל אף האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים באזורנו, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא הישראלי מובילים משלחת מרשימה של 32 חברות ישראליות לביתן הלאומי בתערוכת הסלולר MWC, שנפתחה אתמול (שני) בברצלונה. מערך הנספחויות הכלכליות ברחבי העולם תיאם מבעוד מועד מאות מעל 900 מפגשים עסקיים עבור החברות המשתתפות בבית - וצוותי משרד הכלכלה ינסו לבצע חיבורים בזמן אמת לגורמים רלוונטיים.

המשלחת לאירוע הדגל של תעשיית הטכנולוגיה הגלובלית מאפשרת לקהילה העסקית הישראלית להמשיך ולפתח קשרים עסקיים, לחדש ולהתרחב לשווקים חדשים, תוך כדי התמודדות עם האתגרים בבית. התערוכה, שתיסגר ביום חמישי, צפויה להכיל כ-90,000 מבקרים ממדינות שונות בכל רחבי העולם וכ-2,400 חברות טכנולוגיה, ביניהן חברות ענק מתחום התקשורת: מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, יצרניות מכשירים, בנקים וחברות ביטוח - המחפשות פתרונות למגוון תחומים כגון: ערים חכמות, אינטליגנציה מלאכותית, טכנולוגיות רפואיות, סייבר ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, אמר: "אחד היעדים שלנו זה ניצחון בשדה הכלכלי, לצד הניצחון הצבאי ומחיקת חמאס מעל פני האדמה. בזמן שישראל נאבקת בחזית הביטחונית, חשוב לא פחות שנמשיך לקדם את החדשנות והכלכלה שלנו בזירה הבינלאומית. השתתפות משלחת של 32 חברות ישראליות בתערוכה מראה שאנו לא עוצרים את החדשנות והפיתוח ולא נותנים פרס לטרור. אנו מחויבים להמשיך להוביל בתחומי הטכנולוגיה, מי שישקיע בישראל - ירוויח בענק".

המשלחת הישראלית לתערוכת NWC בברצלונה
המשלחת הישראלית לתערוכת NWC בברצלונה

‎יו"ר מכון היצוא אבי בלשניקוב הוסיף: ‎"בתקופה שישראל נלחמת בצדק על הגנת ישוביה ותושביה, החשיבות של המשכיות עסקית הופכת לבלתי נפרדת מהחוסן הלאומי. אנו מבינים כי על מנת להמשיך ולהתפתח, חיוני להראות נוכחות בזירה הבינלאומית, לקדם שותפויות ולחזק את הקשרים עם הקהילה העולמית. זו הדרך שלנו לבנות גשרים, לפתח טכנולוגיות ולתרום לעולם שבו אנו חיים. איומי טרור ואתגרים ביטחוניים לא יעצרו אותנו".