בעקבות הפרסום בחדשות 13: תופסק צביעת 'מיגוניות המוות' בדרום

חברת "נתיבי ישראל", שצבעה בלבן את המיגוניות המפוזרת לאורך כביש 232 בהן נרצחו עשרות צעירים ממסיבת הנובה, ספגה ביקורת חמורה מצד המשפחות השכולות. החברה הודיעה כי תפסיק לצבוע אותן, ותפעל להקמת מבנים חדשים במקום

זמן צפייה: 03:11

לאחר שפורסם בחדשות 13 כי "מיגוניות המוות" בכביש 232, בהן נרצחו עשרות צעירים וצעירות, סוידו ונצבעו מחדש - חברת "נתיבי ישראל" הודיעה היום (שני) כי הפסיקה את צביעת המיגוניות. כמו כן, החברה הודיעה כי תפעל להצבת מיגוניות חדשות במקום, וכי תעסיק "מומחה לשימור" מתוך כוונה להשיב את המיגוניות למצב שהיו טרם הצביעה, ולשמר את אלו שלא נצבעו במצב אופטימלי על מנת שישמשו כגל-עד למשפחות הנרצחים.

כאמור, ב-7 באוקטובר הפכו המיגוניות המפויחות בכביש 232, בהן נרצחו עשרות צעירים וצעירות, למלכודות מוות, ולעדות לטבח הנורא שבוצע בהן. בחדשות 13 פורסם אז במהדורה המרכזית כי בעקבות החלטה אטומה - הראיות האלה פשוט נצבעו בלבן - ונעלמו לחלוטין.

חרבות ברזל נובה מיגוניות
"מיגונית המוות | צילום: חדשות 13
ההרס במיגונית שהותקפה ע"י מחבלי חמאס בעוטף עזה
ההרס במיגונית שהותקפה ע"י מחבלי חמאס בעוטף עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במהלך הימים שאחרי הטבח, המיגוניות זוכו על ידי צוותי זק"א, והפכו לראיות מוצקות לזוועות שקרו שם. משפחות הגיעו להתייחד עם יקיריהן שנרצחו, ובעבור השורדים זה היה הזיכרון היחיד מהיום שבו כמעט איבדו את חייהם. אלא שחברת נתיבי ישראל, האחראית על התחזוקה בכביש, החליטה לצבוע את המיגוניות בצבע לבן נקי, ובכך מחקה את הראיות ואת הזכרונות מבלי לשתף את משפחות השכולות או את השורדים שלא הצליחו להגיע לשם עדיין כי הם עדיין בשיקום, או כי זה עדיין קשה להם. המשפחות השכולות זעמו, וכמה מהן אמרו כי "מוחקים את ההיסטוריה ומנסים להעלים ראיות".