"יציל חיי אדם": הצצה למערכת החדשה שמאירה רמזורים לכל אורכם

בשבוע שעבר הותקנה במרכז הארץ מערכת רמזורים חכמה, ראשונה מסוגה בישראל, המאירה את הרמזור כולו - זאת במטרה לתת לנהג את המידע שהוא צריך מטווח רחוק יותר. "יחולל שינוי מהפכני"

זמן צפייה: 02:22

בצומת יהוד מערב הותקנה בשבוע שעבר מערכת רמזורים חדשה וחכמה, ראשונה מסוגה בישראל, שבה עמוד הרמזור מואר לכל אורכו בצבע הרלוונטי, זאת במטרה לתת לנהג את המידע שהוא צריך מטווח רחוק יותר כדי למנוע תאונות. במערכת, עשרות אמצעי ניטור שנמצאים בקרבת הצומת ומנתחים את מהירות הנסיעה ואת מרחק הבלימה של הרכבים.

שלומי בירשן, ראש אגף ניהול תנועה ב"נתיבי ישראל", הסביר: "כשנהג רואה את הרמזור המואר ממרחק, הוא יכול לקבל החלטה הרבה יותר טובה כאשר הוא מחליט אם הוא עוצר או מתקדם לעבר הרמזור במהירות. הבולטות של הרמזור תייצר את תשומת ליבו והוא יתחיל לנסוע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה: מחבל ניסה לדקור שוטר – ונוטרל

לפיד: "צריך להתאחד מאחורינו – סיימנו לשים את האגו בצד"

שבועיים אחרי שחגג בר מצווה: נער נהרג מנפילה מגובה בבית שמש

פרויקט הרמזורים החדש שמאיר את העמוד לכל אורכו
פרויקט הרמזורים החדש שמאיר את העמוד לכל אורכו | צילום: דני שכטמן

במדינות שונות בעולם הצליחו לצמצם את מספר תאונות הדרכים ואת חציית הצמתים ברמזור אדום בשוגג בעקבות התקנת מערכת רמזורים דומה. במשרד התחבורה ובחברת "נתיבי ישראל" החליטו לקדם גם כאן את ניסוי הרמזור החכם, בעיקר כדי למנוע ממכוניות לחצות צמתים ברמזור אדום ולסכן חיים.

הרמזור פועל 24 שעות ביממה, והניסוי יימשך כחודשיים. "אנחנו מצפים שהרמזור הזה יציל חיים ויצמצם את תאונות הדרכים", אמר עוז דרור, סמנכ"ל עמותת "אור ירוק", שהוסיף: "הרצון שלנו גם שהפיילוט הזה יגלוש לכל הצמתים האדומים האחרים בארץ, גם לעירוני וגם לבין-עירוני".

עוז דרור, סמנכ''ל עמותת ''אור ירוק''
עוז דרור, סמנכ''ל עמותת ''אור ירוק'' | צילום: חדשות 13

מנכ"ל "נתיבי ישראל", ניסים פרץ, החליט להציב רמזור מואר נוסף כבר בסוף החודש בצומת אותו הגדירו "מוקד סיכון", סמוך לבית הספר גליל המערבי בכביש 89 בגליל. המהנדס רוברט דרייצר, מנהל אגף מוקדי סיכון בחברת נתיבי ישראל, מסר: "הסדרת צומת בית הספר האזורי הוא מבחינתי תמצית השליחות לשמה צוות האגף ואני קמים בכל בוקר".

"באמצעות שיפור התשתיות ושילוב טכנולוגיות אני משוכנע שנציל חיי אדם", הוסיף. "הרמזור המואר, אשר יותקן לראשונה בהסדרת מוקד סיכון, יביא לבולטות גבוהה ואנו צופים שיחולל שינוי מהפכני בהעלאת בטיחות משתמשי הדרך ככלל ומאות תלמידי בית הספר האזורי בפרט".

רוברט דרייצר, מנהל אגף מוקדי סיכון בחברת נתיבי ישראל
רוברט דרייצר, מנהל אגף מוקדי סיכון בחברת נתיבי ישראל