רה"מ ליועמ"ש: אפסות פעולתך נוכח קריאות הרצח נגדי - התרת דמי

נתניהו הטיח במנדלבליט שאינו מונע את ההסתה נגדו ונגד משפחתו: "איך היית מגיב אם האיומים באונס היו מכוונים כלפי אשתך?" • נחקר חשוד שכתב פוסט נגד אשת רה"מ: "עלול לעלות כדי הטרדה מינית"

זמן צפייה: 03:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח היום (שלישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו טען כי הוא אינו מנסה למנוע את ההסתה נגדו ונגד משפחתו, כפי שעולה בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות ובהפגנות נגד הממשלה המתקיימות ברחבי הארץ. בתוך כך, שרה נתניהו הגישה הערב תלונה נוספת במשטרה בגין איומים נוספים על חייה שהתקבלו בימים האחרונים.

"אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כתב נתניהו. "אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות - הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

המשבר בין השניים בא לידי ביטוי, בין היתר, בכך שמהבחירות במארס ועד היום נתניהו ומנדלבליט קיימו פגישת עבודה אחת בלבד. מדובר בנתון חריג היות והיועמ"ש אמור לעבוד בצמוד לראש הממשלה ולסייע לו בנושאים רבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל עקפה את סין: יותר מ-85 אלף נדבקו מפרוץ מגפת הקורונה

פוטין הכריז: רוסיה פיתחה חיסון ראשון בעולם לקורונה

איראן: 5 אזרחים נעצרו בגין ריגול עבור ישראל ומדינות נוספות

זמן קצר לאחר פנייתו של נתניהו, השיב מנדלבליט לראש הממשלה וכתב כי "כל גורמי מערכת אכיפת החוק, לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה - ואני באופן אישי, מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל תלונה על הסתה או איום המופנה כלפיך או כלפי בני משפחתך".

"בחודשים האחרונים", הוסיף היועמ"ש, "נפתחו 19 חקירות הקשורות לאיומים, לרבות בעקבות תלונות אותן הגשת למשטרה. תלונות אלו טופלו באופן מהיר והחלטי". כמו כן, מנדלבליט הרחיב כי "בתקופה האחרונה הגיעו לטיפולנו 20 אירועים שעלה בהם חשד לעבירות של הסתה לאלימות. לפיכך, אין כל בסיס לטענתך כאילו מאן-דהוא מקל ראש בתלונות ביחס אליך".

את התשובה לרה"מ סיכם היועמ"ש בקריאה לגנות את השיח המתלהם, ואמר: "ראוי לכל הגורמים הנוגעים בדבר למתן את ההתלהמות ואת שיח השנאה. גם למנהיגיי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות".

אלפים מפגינים מול מעון רה''מ בבלפור
אלפים מפגינים מול מעון רה''מ בבלפור | צילום: חדשות 13

בד בבד, המשטרה הודיעה כי מוקדם יותר היום חקרה חשוד שכתב פוסט נגד שרה נתניהו, "העלול לעלות כדי הטרדה מינית", לשון ההודעה. החשוד, אשר נחקר ביחידת הסייבר להב 433, שוחרר בתנאים מגבילים. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בפוסט שפורסם במהלך חודש מארס 2019. החקירה נמשכת.

החשוד הגיב על הטענות נגדו בריאיון לחדשות 13, ואמר: "זה ברור שכל זה פוליטי בשביל להשמיץ כי מפגינים נגדו, והוא לא מוצא מה להראות אז הוא גירד ציוץ מלפני שנתיים". החשוד סיפר כי הוא מקבל הודעות לנייד מפעילי ימין, אשר לטענתו, "ממלאים לי את הטלפון בקללות ומאחלים לאמא שלי דברים פי אלף יותר גרועים ממה שכתבתי בציוץ המיותר הזה. אני מתנצל. לא חשבתי שזה יגיע לאוזניים של שרה".

שרה נתניהו
שרה נתניהו

את המכתב, אותו שיתף ראש הממשלה גם בדף הפייסבוק שלו פתח ב"למיטב זכרוני, לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי".

"חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו. בשבוע שעבר", הוסיף, "מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: 'אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור'".

נתניהו המשיך וכתב כי הוא אינו זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל "איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה". לדבריו, "השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?", תהה ראש הממשלה, "הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך".

נתניהו קרא למנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית, זאת, הסביר, "כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו".

יאיר לפיד בדיון בוועדה בכנסת | צילום: חדשות 13

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים של ראש הממשלה, ואמר: "ההתקפה של נתניהו על מנדלבליט אינה מטורפת, היא מחושבת. זה עוד נסיון של נתניהו להסיט את השיח הציבורי מהעובדה שהוא נכשל כשלון גמור בניהול כלכלת הקורונה".

"לפי כל המדדים הבין-לאומיים, הממשלה שלו היא הממשלה שניהלה את המשבר הכלכלי הכי גרוע בעולם. שום מכתב פרנואידי לא ישנה את זה. המפגינים בבלפור ועל הגשרים הם אנשים נהדרים שאכפת להם מהמדינה, אמירות מיניות ואלימות על ראש הממשלה ומשפחתו הן פסולות ובשוליים".