אחרי הפיגוע ברעננה - בשרון קוראים "להחזיר את כיתות הכוננות"

ראשי הערים הרצליה, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, כפר שמריהו ורמת השרון פנו לאלוף רפי מילוא בדרישה להשיב לפעילות מיידית את חברי כיתות הכוננות בערים: "אין כיפת ברזל ללוחמת סכינים ואין התרעה של דקה וחצי לרוץ אל מקום מבטחים. קיבלנו תזכורת מרה שהחזית נמצאת גם בעורף"

אחת מזירות הפיגוע ברעננה
אחת מזירות הפיגוע ברעננה | צילום: איתי רון, פלאש 90

ביום שאחרי הפיגוע ברעננה, פנו הערב (שלישי) ראשי רשויות בשרון למפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, בקריאה להחזיר את כיתות הכוננות בערים לפעילות מלאה באופן מיידי. לדבריהם, "תחושת הביטחון בקרב תושבינו היא המשימה החשובה ביותר, במיוחד בזמן הזה שבו תחושת הביטחון של האזרחים נפגעה קשות מאז 7 באוקטובר".

"הפיגוע אתמול הזכיר לנו שאנחנו מוכרחים לחזק את הביטחון ולהגביר את הכוחות בערים", כתבו ראשי הערים הרצליה, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, כפר שמריהו ורמת השרון. "אין כיפת ברזל ללוחמת סכינים ואין התרעה של דקה וחצי לרוץ אל מקום מבטחים. קיבלנו תזכורת מרה שהחזית נמצאת גם בעורף, ומוכרחים לחזור לרמת הכוננות העירונית בה היינו עד לפני כמה שבועות, להעלות את נוכחות כוחות הביטחון בשכונות, בבתי הספר, בצירים המרכזיים ואזורי התקהלות".

"אנחנו מקבלים תלונות רבות מתושבים לגבי תחושת הביטחון שהתערערה ונפגעה", הוסיפו, "יחד עם קריאות רבות להחזיר את כיתות הכוננות שסיימו את פעילותן השוטפת בסוף החודש שעבר. סדר גודל כוחות הביטחון בערי השרון הוא קטן ואינו מספק לתת מענה לתושבים שלנו, כל תוספת כוח אדם היא הכרחית, ולצערי אתמול קיבלנו תזכורת לכך.

כוחות הביטחון באחת מזירות הפיגוע ברעננה
כוחות הביטחון באחת מזירות הפיגוע ברעננה | צילום: איתי רון, פלאש 90
זירת הפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה | צילום: גילי יערי, פלאש 90
כוחות הביטחון באחת מזירות הפיגוע ברעננה
כוחות הביטחון באחת מזירות הפיגוע ברעננה | צילום: איתי רון, פלאש 90

לדבריהם, אנשי כיתות הכוננות "בני המקום" "היו משמעותיים בפעילותם העירונית ונוכחותם 24 שעות ביממה ברחבי העיר כתוספת כוח לפעילות המשטרה, השיטור העירוני, מאבטחי מוסדות החינוך וכן הלאה, היא הכרחית להעלאת תחושת הביטחון בערים, וכמובן לשמירה על התושבים כנגד הסכנות בעורף בזמן לחימה וגם בזמני שגרה. כיתות הכוננות הוכיחו את יעילותן, עם המורל הרב ורוח ההתנדבות שלהם בערים. הם מוכנים ונחושים להמשיך את התנדבותם למען שמירה על הציבור. אני קורא לך לשקול מחדש את לחדש את פעילותן העירונית, כבר היום.