מעתה אמרו נוף הגליל: נצרת עילית שינתה את שמה באופן רשמי

10,242 תושבים השתתפו במשאל ו-8,059 מתוכם המהווים כ-79% - הצביעו בעד המהלך והכריעו כי השם יוחלף. ראש העירייה רונן פלוט אמר: "מאוד שמח על התוצאה ועל כך שלעיר יש כעת שם משלה"

זמן צפייה: 00:21

נוף הגליל הוא באופן רשמי שמה החדשה של נצרת עילית, כך נקבע היום (שישי) בתום משאל שנערך בעיר ובו השתתפו 10,242 תושבים. 8,059 תושבים (79%) הצביעו בעד השינוי, 2,055 (20.5%) הצביעו נגד ו-128 קולות נפסלו. השם החדש כבר אושר במועצת העיר, במשרד ראש הממשלה ובמשרד הפנים.

ראש העיר, רונן פלוט, אמר כי "אני מאוד שמח שזו התוצאה ושלעיר סוף סוף יש שם משלה. אני רוצה להודות לכל מי שהצביע". המשאל החל ביום שלישי, בימים רביעי וחמישי ניתנה אפשרות הצבעה בקלפיות נודדות - והיום עוד התאפשר לחיילים ולסטודנטים להצביע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ הסביר מדוע ביטל את התקיפה באיראן: "תגובה לא מידתית"

קרע בין מנכ"ל האוצר לאנשי אגף התקציבים: "שיטות של מאפיה"

"ילד של אהבה": בן ה-9 שנפל אל מותו מצוק בבת ים הובא למנוחות

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190621-1703' autoplay='0' credit='' desc='היועמ"ש אולגה גורדון שפיקחה על תהליך ההצבעה וראש העיר רונן פלוט לאחר פרסום התוצאות' kid='1_rd5cf5pj' duration='84'']

ח"כ יוסף ג'אברין (חד"ש-תע"ל) התייחס לשינוי השם וכתב בטוויטר: "נצרת יש רק אחת והיא נצרת הערבית - אחד המקומות הכי חשובים בעולם. נצרת עילית הוקמה על אדמות שהופקעו מהתושבים הערבים, והושקעו בה משאבים מוגברים כאשר נצרת נשארה מאחור בכל מדד חברתי-כלכלי. יש לוודא שהשינוי לא יעמיק את האפליה והפערים הכלכליים בין שתי הערים".

במשך עשרות שנים התושבים לא היו מרוצים משמה של העיר, שהודבק לה עוד לפני קום המדינה בשל הסמיכות שלה לנצרת. כעת, העיר מנסה למתג את עצמה מחדש. לראשי עיר רבים לא היה את האומץ לבצע את המהלך, ואז הגיע פלוט, שבזכותו עלתה ההצבעה.

23% מנצרת עילית הם תושבים ערבים. נצרת עילית
23% מנצרת עילית הם תושבים ערבים. נצרת עילית | צילום: גוגל מפות