היום: פרקליטיה של נעמה יששכר יגישו ערעור על גזר דינה ברוסיה

צוות ההגנה של הצעירה הישראלית שמרצה 7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי, אליו התווספו לאחרונה עורכי הדין בעז בן צור ונתי שמחוני, צפוי לפגוש אותה מחר, אחרי הגשת הערעור

זמן צפייה: 01:06

צוות ההגנה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית העצורה בכלא הרוסי יגיש היום (שני) ערעור על גזר דינה לבית המשפט ברוסיה. כמו כן, מחר צפויים עורכי דינה של יששכר לפגוש אותה בכלא בו היא שוהה. לאחרונה החליטה משפחתה של יששכר להרחיב את צוות ההגנה ולהוסיף את עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחוני שמלווים בישראל את המשפחה.

בתוך כך, הקרמלין מסר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו וכי השניים שוחחו על סוגיות אקטואליות, ביניהן המצב בסוריה. עם זאת, לא נאמר האם שוחחו המנהיגים על עניינה של נעמה יששכר, ומשפחתה לא עודכנה על ידי לשכת ראש הממשלה על תוכן השיחה.

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

מאות השתתפו בעצרת לשחרור נעמה יששכר: "היא נרגשת מהתמיכה"

משפחת יששכר נפגשה עם אוחנה: ביקשה לעכב את הסגרת ההאקר הרוסי

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

בשבת האחרונה, מאות בני אדם הגיעו לכיכר הבימה שבתל אביב על מנת להשתתף בעצרת לשחרורה של יששכר. מפגן תמיכה דומה נערך במקביל מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק. בעצרת שבתל אביב נשאו דברים חבריה ובני משפחתה של הצעירה והושמעה הקלטה של אמה, יפה יששכר. בשעה 22:00 - שעת כיבוי האורות בכלא הרוסי – כבו האורות בכיכר לאות הזדהות.

בהקלטה שהושמעה בעצרת, פנתה יפה יששכר למשתתפים: "אני רוצה להודות לכולכם, שבאתם למפגן התמיכה בנעמה. זה באמת לא מובן מאליו, יש לנו עם מאוד מיוחד, אין עם כזה בשום מקום. אני יודעת שכל האהבה הזאת מגיעה אליה. הדבר שהיא הכי מתגעגעת אליו זה חיבוק, מגע אנושי. אין לה את זה שם כבר חצי שנה. מדי פעם היא מקבלת ממני חיבוק אחד, והדבר השני שהיא מתגעגעת אליו מאוד זה לשבת בבית הקפה השכונתי ליד הדירה שלה, לשתות קפה הפוך ולשמוע עברית מסביב.אני יודעת שזה יקרה".

ביום שישי נפגשו עורכי דינה של יששכר עם שר המשפטים אמיר אוחנה לקראת הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. עורך דינה של המשפחה, בועז בן צור, אמר כי המשפחה ביקשה מאוחנה להפעיל את סמכותו כדי שלא יוסגר ההאקר לארה"ב.

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

"נדמנו לנו שמדינת ישראל עושה מאמצים ניכרים כדי לגרום להחזרתה של נעמה, אבל אנחנו חושבים שיש עוד דברים שצריך לעשות", אמר בן צור בתום הפגישה. "הבקשה שלנו הייתה צנועה לדעתנו - ביקשנו לדעת היכן הדברים עומדים, להבין איזה מאמצים נעשים".

"ביקשנו מהשר להימנע מתוקף סמכותו החוקית מביצוע הסגרה לארה"ב, יש לו שיקול דעת להימנע", המשיך בן צור. "הנסיבות שמכתיבות את שיקול הדעת הן הומניטריות. אנחנו חושבים שאין מקרה מובהק הומניטרי שבו אזרחית ישראלית, שלא באשמתה, נקלעה לסיטואציה שבה היא לא ביצעה איזשהו מעשה עבירה ממשי, אם בכלל, ומוצאת על עצמה עם גזר דין שמוסכם על כולם שהוא נועד להשיג תכליות זרות. מדובר על פגיעה הומניטרית מהמעלה הראשונה. הפגיעה הזאת צריכה לשמש ככלי כבד משקל בכל ההליכים וההחלטות שתתקבלנה. אוחנה אמר שהדברים יישקלו ותתקבל החלטה".

כמו כן, מטעמה של המשפחה הובהר כי ככל שהשר יורה על ביצוע הסגרה, בכוונתה לעתור לבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים.

כזכור, יששכר נעצרה ברוסיה לאחר שתשעה גרם של ג'ראס נתפסו ברשותה במהלך חניית ביניים בנמל התעופה במוסקבה, כשהייתה בדרך חזרה ארצה מטיול בהודו. בית המשפט בחימקי שבמוסקבה גזר עליה שבע וחצי שנות מאסר בפועל. ראש הממשלה נתניהו העביר לנשיא פוטין בקשה רשמית לחנינה עבור הישראלית.