צעיר וקשיש טבעו למוות בשרון ובאשקלון, עוד 4 במצב אנוש וקשה

בן 29 שטבע בחוף לא מוכרז דרומית לגעש שבשרון פונה במצב אנוש לביה"ח מאיר - שם נקבע מותו. חברו, בן 17, במצב קשה. מוקדם יותר: בן 80 טבע למוות בחוף דלילה באשקלון. בחוף נעורים, צפונית לנתניה, טבע גבר בן 50, מצבו אנוש. בן 16 וגבר כבן 40 שטבעו בזיקים ובשדות ים במצב קשה

זמן צפייה: 03:02

שני צעירים בני 29 ו-17 טבעו אחר הצהריים (שבת) בחוף לא מוכרז דרומית לגעש שבשרון. צוות מד"א ביצע בהם פעולות החייאה ופינה אותם לבית החולים מאיר בכפר סבא כשמצבו של בן ה-29 הוגדר אנוש - אך שם נקבע מותו. מצבו של חברו הוגדר קשה. מוקדם יותר טבע קשיש כבן 80 למוות בחוף דלילה באשקלון.

פראמדיק מד"א עידן שינה וחובש בכיר במד"א חירי חשב סיפרו: "קיבלנו במד"א קריאה על שני גברים שטבעו בחוף הלא מוכרז ואזרחים משו אותם מהים. באמצעות אמבולנס 4X4. הגענו עד אליהם ומיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה מתקדמות. כעבור דקות ארוכות של מאמצי החייאה - לבו של אחד מהטובעים שב לפעום ומצבו התייצב מעט. העלנו את שני הטובעים לאמבולנס, כשאנחנו עדיין מבצעים פעולות החייאה באחד מהם והוצאנו אותם מהחוף לניידות טיפול נמרץ שלנו שחנו בסמוך. המשכנו את הטיפול הרפואי גם תוך כדי הפינוי לבית החולים, כשמצבו של טובע אחד אנוש והשני קשה".

אחמר
אמבולנס בנגב (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בנוסף, גבר כבן 50 טבע בחוף נעורים, צפונית לנתניה, ופונה לבית החולים גם הוא במצב אנוש. מוקדם יותר טבע נער כבן 16 בטבע בחוף לא מוכרז צפונית לחוף זיקים, ופונה במצב קשה לבית החולים כשהוא מונשם ומורדם. כמו כן, גבר כבן 40 טבע בחוף שדות ים ופונה במצב קשה גם כן.

עוד במהלך השבת, בן 25 טבע בחוף סירונית בנתניה ופונה לבית החולים לניאדו בעיר במצב קל. ילד בן 9 טבע בחוף שדות ים וטופל במקום על-ידי צוות מד"א. בן 45 שטבע גם הוא באותו חוף פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קל.