אחרי מות האחים בשיטפון: המפכ"ל הורה לתחקר את פעולות החילוץ

שבתאי קיים הערכת מצב בנוגע לפעולות חילוץ הנהגים והמטיילים בדרום הארץ, זאת ברקע מותם של מעיין וסהר עשור - האחים שנספו בשיטפון בנחל ציחור בדרך לאילת. השניים הובאו למנוחות אמש. אביהם שחזר: "כשהתחיל הגשם השוטף היינו איתם בקשר, ותוך כדי האירוע הבנו שמעיין איבד שליטה על הרכב"

זמן צפייה: 05:09

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים היום (חמישי) הערכת מצב בנושא פעולות חילוץ הנהגים והמטיילים בסוף השבוע בדרום הארץ - והורה לקיים תחקיר שבו ייטלו חלק המחוז הדרומי, אגף התנועה, נציגי אגף המבצעים והיחידה האווירית של משטרת ישראל. את התחקיר ירכז מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר.

אמש הובאו למנוחות סהר ומעיין עשור - האחים שנהרגו לאחר שנסחפו בשיטפון באזור נחל ציחור. אביהם סיפר כי סהר עוד הספיקה לדבר עם אמה לפני שנסחפו, אך השניים איבדו שליטה על הרכב שבו נסעו - והקשר עמם נותק. בני המשפחה האחרים היו אף הם בדרכם לאילת - ברכב אחר, ונסעו בדרך אחרת - וכך ניצלו חייהם.

ניני עשור, אביהם של מעיין וסהר, אמר: "איבדנו ילדים מדהימים. מעיין היה בן 24, ילד מדהים עם חיוך ענק, סהר, בת 17, הייתה חייכנית, היו לה תוכניות ושאיפות". הוא שחזר את שאירע: "נסענו בשתי מכוניות. בדרך התפצלנו: מעיין וסהר נסעו מכביש 40 ואנחנו מכביש הערבה - והם נקלעו לשיטפון. כשהתחיל הגשם השוטף היינו איתם בקשר, ותוך כדי האירוע הבנו שמעיין איבד שליטה על הרכב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304121123' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_l96ft8mv' duration='']

Whatsapp Image 2023 04 11 At 1
מאמצי החיפוש בנחל ציחור | צילום: דוברות יחידה 360

"סהר הספיקה ברגע האחרון לשלוח לנו מיקום ומאז נותק הקשר. זו תחושה של חוסר שליטה. הפעלנו את כל מי שיכולנו כדי לעשות מה שניתן ונקלענו לתוך הקטסטרופה הזאת", סיפר על רגעי הדאגה. "היה רצון בדרך שהבן הקטן, גיא, יצטרף אליהם לרכב, אבל ישבנו ואכלנו וירד גשם אז הוא נשאר איתנו בסוף".

האב הוסיף וסיפר על ילדיו: "מעיין היה הבן הבכור שלי, בן 24 וחצי. הוא ילד מדהים עם חיוך ענק, נשמה ענקית, היה עובד איתי בעסק ואנחנו לא קולטים כרגע מה קורה. סהר הייתה בת 17 וחצי, בכיתה י"ב, עם תוכניות ושאיפות לקראת הצבא. ילדה מדהימה וחייכנית".

חילוץ הנעדרת בדרום
החילוץ של שי, בת זוגו של מעיין | צילום: דוברות המשטרה

"היינו בכל השעות האלה בכביש הערבה, לא היה אפשר להגיע לאזור שהם היו בו. כל השעות האלה אנחו מנסים להפעיל את מי שיכולנו, הבנו שהם הפעילו מסוקים מלמעלה, התנאים היו בלתי אפשריים. נסענו למשפחה באילת, החברה של מעיין ניצלה, תודה לאל. זה הגורל".

שלשום, בתום מבצע חיפוש מאומץ של כוחות משטרה וצה"ל בשיתוף גופי חירום והצלה, אותרו בנחל פארן גופותיהם של מעיין וסהר, ולאחר פעולות חילוץ נקבע מותם. שי דהאן בת ה-20, חברתו של מעיין, פונתה במצב קל.

דהאן סיפרה שהם נסעו ברכב כשהחל השיטפון וכשהמכונית החלה להתמלא מים - הם יצאו ונסחפו. היא נסחפה מספר קילומטרים עד שנתקלה בסלעים - שם נמצאה. היא אותרה כ-4 ק"מ צפונית לצומת ציחור עם חבלות בגוף כשהיא סובלת מהיפותרמיה קלה, אך בהכרה מלאה. היא פונתה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.