רנ"ג אורי מויל הובא למנוחות: "לעולם תישאר הגיבור שלנו"

מאות הגיעו ללוות בדרכו האחרונה את רב-נגד מויל, בן 51 במותו, אשר נדקר על-ידי המחבל בשעה שהמתין בתור בסניף "ארומה" בצומת בית קמה, ועל-אף פצעי הדקירה שספג הוא הצליח לירות במחבל ולחסל אותו. אלמנתו ספדה לו: "שמור על כולנו מלמעלה, ושלח לנו סימן נחמה"

זמן צפייה: 02:18

מאות הגיעו היום (שישי) לבית העלמין הצבאי בדימונה, ללוות בדרכו האחרונה את רב-נגד אורי מויל, איש הקבע שנפל בפיגוע הדקירה אתמול בצומת בית קמה. רעייתו ענבל ספדה לו מעל קברו: "בתוך כל הבלאגן שיש בראש, בתוך ים הכאב, בתוך כל חוסר האמון, יש רק עובדה אחת ברורה - חשוך היום בעולם. האור שבא ממך והאיר למשפחה, לחברים שלך, לחייילים שכל כך אהבה, האור הזה שבא מחיוך שפותח את כל הלבבות, האור הזה הלך והשאיר אותנו בחושך".

"ברגע אחד מחבל ארור ריסק לכולנו את הלבבות, אך לא מפתיע שגם ברגעים האחרונים של חייך היית גיבור", הוסיפה האלמנה, "כך היית וכך תישאר. אני לא מצליחה לתאר את החיים בלעדיך. היית המרכז של חיינו, איך אפשר בכלל לנסות לדמיין את החור הזה שנפער בכולנו? חור שלעולם לא יצליח להתמלא שוב. אני פשוט לא מצליחה לעכל את האסון הנורא הזה. אורי שלי, גדלתי איתך, כל החיים שלי היו איתך, אי אפשר לתאר להיות בלעדיך. הלב שלי שבור לרסיסים, ואין באמת נחמה. אני כואבת כל כך ושבורה כל כך, וכבר כל כך מתגעגעת אליך. שמור על כולנו מלמעלה, ושלח לנו סימן נחמה. לעולם תישאר הגיבור שלנו. חשוך פה עכשיו לכולנו. אור גדול הלך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403151302' autoplay='0' credit='' desc='הלווית רנ"ג מויל' poster='' kid='1_6r7z08ok' duration='34']

בנו לידור ספד לו: "אני לא חושב שיש מילים שיכולות לתאר את מה שאני באמת מרגיש. האבא הזה שתמיד היה כל מה שצריך, בחיים לא אמר לי לא. כל מה שביקשתי הוא הביא לי. אבא אני אוהב אותך מאוד, תמיד תהיה בלב שלי".  הבת ספיר הוסיפה: "אבא שלי, אתמול השמיים נפלו. אבא, איך מדברים עליך בלשון עבר, איך נפרדים מאדם שהיה כל עולמי. תודה על הזכות להיות הבת שלך, תודה על הערכים, על האהבה והנתינה. בלית ברירה אני נפרדת ממך, גיבור ישראל. גיבור שלי. אני אוהבת אותך אבא שלי, תמיד".

הלווייתו של רנ"ג אורי מויל
הלווייתו של רנ"ג אורי מויל | צילום: דן בונבידה-חדשות הדרום 24

בני ביטון, ראש עיריית דימונה, כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "דימונה מרכינה ראש. רנ"ג אורי מויל נרצח בידי בן עוולה. אורי נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס"ר בכיר בבא"פ נח"ל ועשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו, והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה בינינו קירבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל.ת בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו, השם יקום דמו".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "נשבר הלב. רנ"ג אורי מויל ז"ל, בן 51, מדימונה, נהרג היום בעת שנלחם בעוז, בנחישות ובגבורה יוצאת דופן במחבל המתועב בפיגוע האכזרי שאירע היום בבית קמה. אורי, שירת כרס"ר בכיר בבא"פ נח"ל, חירף נפשו בהגנה על אזרחים חפים מפשע ומנע אסון גדול עוד יותר. רק לפני כשלוש שנים, זכה אורי בפרס מפעל חיים על מצויינות, מופת ודוגמה אישית, דוגמה שהפגין עד טיפת כוחו האחרונה. אני שולח מעומק ליבי תנחומים למשפחתו. גיבור ישראל. יהי זכרו ברוך".

רנ"ג אורי מויאל, נפל בפיגוע בבית קמה
רנ"ג אורי מויל, נפל בפיגוע בבית קמה | צילום: דובר צה"ל

רנ"ג מויל, בן 51 במותו, שירת כמנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל, ואתמול בשעה שהמתין בתור בסניף בית הקפה "ארומה" הוא נדקר על-ידי המחבל, ועל-אף פצעי הדקירה שספג הוא הצליח לירות במחבל ולחסל אותו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמו הרופאים על חייו - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא פאדי אבו לטיף, אזרח ישראלי תושב רהט בן 22, שעבד בתקופה האחרונה באשקלון. אימו היא תושבת רהט ואביו תושב רצועת עזה. כוחות משטרה פשטו אחרי הפיגוע על ביתו של המחבל, ואספו ממצאים לחקירה שמנוהלת בימ"ר נגב של המחוז הדרומי יחד עם שב"כ.

זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90
זירת הפיגוע בצומת בית קמה
זירת הפיגוע בצומת בית קמה | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בצומת בית קמה
זירת הפיגוע בצומת בית קמה | צילום: דוברות איחוד הצלה

קרן קוך, חובשת ונהגת אמבולנס במד"א, תושבת עוטף עזה שהייתה בבית הקפה, סיפרה: "מיד כשיצאתי מבית הקפה שמעתי המולה וקולות ירי, הסתובבתי וראיתי גבר כבן 50 פצוע יוצא מבית הקפה ומתמוטט. ניגשתי אליו כשבמקביל הזנקתי כוחות של מד"א למקום, הוא סבל מפצעי דקירה מדממים. התחלתי בפעולות עצירת דימומים ומיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד״א שהמשיכו בטיפול הרפואי ופינו אותו לבית החולים. מדובר בפיגוע מזעזע".

חובש בכיר במד"א, קלמן גנזבורג, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

פראמדיק מד"א שחר אהרון ופראמדיק מד"א ארי פרידמן סיפרו: "ראינו במדרגות הכניסה לבית הקפה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה. הענקנו לו מיד טיפול רפואי מתקדם, וכשהתאפשר העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו".