תיקון הטעות: ניצול ערירי נקבר בטעות כאישה

הכיתוב על מצבתו של שמחה גורדון, ניצול שואה שחי בגפו ונפטר לפני 14 שנים, נכתב בטעות בלשון נקבה מסיבה שטרם התבררה

בשנת 2003 הלך לעולמו ניצול השואה שמחה גורדון. אלא שבמהלך טקס הקבורה שלו נעשתה טעות ועל מצבתו נכתב "שמחה גורדון, בת אברהם וליבה, שנפטרה בכ"ט באלול תשס"ב". כעת, מדריכת משלחות לפולין מירושלים בשם נעמי פועלת בימים אלה לתקן את הטעות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תחילתו של המקרה לפני חודשים ספורים, אז הפנה חבר קרוב של נעמי את תשומת לבה לסיפור שעליו שמע במסגרת עבודתו הממשלתית. נעמי, שנושא השואה והנצחתה קרוב ללבה, ניסתה לחקור ולבדוק האם יש לשמחה גורדון ז"ל קרובים - אך גילתה שאת חייו אחרי מלחמת העולם השנייה העביר בגפו.

בשל כך, החליטה מדריכת המשלחות לבדוק את הקבר והמצבה. יחד עם זאת, התחוור לה כי בעבר נעשה ניסיון שמשום מה לא צלח לתקן את הכיתוב ללשון זכר. נעמי מיהרה לפנות לאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, שאחראי על טיפול בנכסים אבודים - שם התחייבו לתקן את הכיתוב על המצבה עד ליום השואה שיתקיים מחר (שני).

"הנושא הזה מאוד קרוב לליבי ומרגש אותי מגיע לו את הכבוד הזה", סיפרה נעמי לחדשות 2 Online וקראה לציבור להצטרף אליה מחר בבית העלמין ירקון בשעה 18:00, גוש 18, אזור 3 לגילוי מצבה מחודש ולטקס קצר שייערך במקום.

"הייתי רוצה שזה יעורר אותנו, כאזרחים, לא לחפש מדינה או הנהגה שתטפל, אלא לפקוח עיניים בעצמנו ולהסתכל מי בסביבה חלש עכשיו, מי זקוק לנו, מי נושא בפנים כאב שמשנה או הורס לו את החיים ואיך אנחנו יכולים בהינף חיוך ובמעט אכפתיות לשנות חייהם במעט או בהרבה", הוסיפה נעמי.

"משם אני באה לאזכרה הזו, האכפתיות שלנו אחד לשני, העצב על ההחמצה של שמחה, בחייו כמו לאחר מותו", היא אמרה. "החמצה שלנו. אולי האזכרה הזו תיתן משהו עבורו ועבור משפחתו שנספו כולם".