עשרות ישראלים עדיין נעדרים: "אנחנו חסרי אונים"

יותר מיממה חלפה מאז פתח חמאס במתקפת פתע על ישראל, ובני משפחותיהם של הנעדרים חוששים כי הם נחטפו לרצועת עזה. רבים מהנעדרים בילו בלילה שבין שישי לשבת בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים, ורבים נוספים ככל הנראה נחטפו מביתם ביישובי העוטף

זמן צפייה: 04:21

יותר מיממה חלפה מאז פתח חמאס במתקפת פתע על ישראל, ועשרות ישראלים עדיין נעדרים היום (ראשון), כאשר בני משפחותיהם חוששים כי הם נחטפו לרצועת עזה. רבים מהנעדרים בילו בלילה שבין שישי לשבת בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים, ורבים נוספים ככל הנראה נחטפו מביתם ביישובי עוטף עזה.

צה"ל הקים באגף כח האדם חמ"ל שמטרתו לגבש את תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים. החמ"ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה"ל, משטרה ושב"כ. ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, מינה את אלוף במיל' ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות. תחת פיקוד החמ״ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית"ן האחראי על איתור הנעדרים של צה"ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים.

כמו כן. משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ"ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 443). בנוסף, בצה"ל קיים מוקד פניות ציבור שמספרו: 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.

מהומות על הגדר ברצועת עזה
מהומות על הגדר ברצועת עזה

אדווה אדר שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה את תמונת סבתה בידי חמושי חמאס וכתבה: "זאת סבתא שלי! נחטפת באין מפריע לרצועת עזה. קוראים לה יפה אדר, היא בת 85!! סבתא שלי שהקימה את הקיבוץ בשתי ידיה, שהאמינה בציונות, שאהבה את המדינה הזאת שהפקירה אותה, חטופה. כנראה זרוקה איפה שהוא, סובלת מכאבים קשים, בלי תרופות, בלי אוכל ובלי מים, מתה מפחד, לבד. אף אחד לא מדבר איתנו, לא יודע להגיד שום דבר, את כל המידע שיש לנו גילינו מסרטונים שהופצו. אני רוצה שהתמונה הזאת תיחרט לכל המנותקים בממשלה הבזיונית הזאת. שיבינו שיש פה אנשים, קשישים וילדים, נשים וגברים, עם שמות ומשפחות. אני רוצה שהם לא ישנו בלילה ויהפכו כל פיסת אדמה עד שהאנשים האלה יחזרו הביתה. בבקשה תשתפן את הפוסט. מקווה שיגיע לאנשים שאולי יוכלו לעזור לנו".

"חשבנו שמדובר בטילים, אז נשארנו במסיבה וחיכינו שהכל יעבור", סיפרה אתמול שי מורנו, שהשתתפה במסיבה, "ידענו שיהיו פקקים ביציאה אז חיכינו. בהתחלה לא ראינו הרבה שוטרים. ראינו אנשים רצים על חייהם. התחבאנו כמו פרטיזנים מתחת לעצים. בכל פעם שמישהו הרים את הראש, שמענו צרורות של רובה אוטומטי. כל מי שנכח שם הרגיש את ההדף של הקליעים והפיצוצים. זה עומס רגשי לא פשוט. אנשים מלאכים מהעוטף הכניסו אותנו הביתה, ודאגו לנו להכל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310080945' autoplay='0' credit='' desc='אלין, שבתה עמית בוסקילה נעדרה' poster='' kid='1_vyceus8x' duration='191']

סער רחמים, עד נוסף, סיפר אתמול: "לדעתי זה לא פוקס. זה היה מתוכנן. בערך ב -5:30 בבוקר התחילו עלינו שיגורים. ברגע שנשמעה אזעקת צבע אדום, התחילה דהירה של מכוניות שניסו לצאת מהמסיבה, אבל המחבלים איגפו אותנו. זרקו רימון הלם אל אנשים, מחבלים ירו לכל עבר, שוטרים נפלו. זו הייתה שחיטה. התחבאנו ביער כמה שעות. חברים שלי עדיין נעדרים. אני לא יודע איך להתמודד עם מה שראיתי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310081047' autoplay='0' credit='' desc='שלי שם טוב שבנה עומר נעדר, ואילן רגב שילדיו איתי ומאיה נעדרים' poster='' kid='1_4lrjt8g3' duration='295']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310081246' autoplay='0' credit='' desc='ג′סיקה אלטר, בת זוגו של בן שמעוני שעדיין נעדר' poster='' kid='1_w2e716rm' duration='171']

אסתר, פצועה נוספת שהגיעה לבית החולים ברזילי, סיפרה: "התחילו טילים, ונהיה בלאגן בשמיים. אמרנו שניסע, אבל זו הייתה מלכודת. אנחנו היינו הראשונות לצאת, והייתה שם חוליה של מחבלים שהתחילה לירות. הצלחתי לתת גז ולעקוף אותם בזיגזג. מלא מכוניות התנגשו אחת בשניה ונהרס לנו הרכב. יצאנו החוצה, ראינו אנשים מסתתרים מתחת לרכב".

עוד היא הוסיפה: אחד הבחורים אמר לנו לנסוע איתו, ואז נפלנו לתוך בור והאוטו התהפך והנהג איבד את ההכרה - ואז ירו בו מטווח אפס. עשינו את עצמנו מתות כדי שלא יירו בנו. בערך עד 11:00 נשארנו ככה באוטו, לא הוצאנו הגה מהפה. כתוצאה מהלחץ אני לא יכולה לעמוד, אני על כיסא גלגלים. היינו גיבורות. ראיתי חיילים של צה"ל ולא הצלחתי להגיע אליהם, ואז הם עזרו לנו".