האסון במירון: נשיאת העליון לשעבר תעמוד בראש ועדת החקירה

הנשיאה חיות החליטה כי מי שתעמוד בראש הוועדה שתבחן את המחדלים שגרמו למותם של 45 המתפללים, היא קודמתה בתפקיד מרים נאור. הרב מרדכי קרליץ והאלוף במילואים שלמה ינאי מונו כחברים בוועדה

זמן צפייה: 03:52

האסון במירון: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה היום (ראשון) כי מי שתעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון היא קודמתה בתפקיד, מרים נאור. בוועדה, שתבחן את המחדלים שהובילו למותם של 45 המתפללים בקבר רשב"י בל"ג בעומר, ייקחו חלק גם האלוף במילואים שלמה ינאי והרב מרדכי קרליץ.

השופטת חיות קיבלה את החלטה שבוע לאחר שהממשלה אישרה את הקמתה של הוועדה הממלכתית."הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי", ציינה חיות בהודעה הרשמית על המיונים. "היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האסון במירון: נשיאת העליון לשעבר תעמוד בראש ועדת החקירה

ירושלים: שני בני אדם נהרגו ו-5 נפצעו בשריפה שפרצה בבית פרטי

רצח משולש בצפון: גבר, אישה ונערה נורו למוות ליד צומת עילבון

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

האלוף ינאי שימש כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, והוא, לדבריה של שופטת העליון, "עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון". מאז שפרש מצה"ל, עוסק ינאי בניהול חברות מובילות במשק. כמו כן, הוא משמש כיושב ראש עמותת על"ם - עמותה לנוער במצבי סיכון.

הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק, "ויש לו ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבנייה", לפי חיות. הרב, אשר שימש כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, "בקיא בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י".

נשיאת ביהמ''ש העליון לשעבר מרים נאור, נשיאת ביהמ''ש העליון אסתר חיות
נשיאת ביהמ''ש העליון לשעבר מרים נאור, נשיאת ביהמ''ש העליון אסתר חיות | צילום: דוברות הרשות השופטת

שר הביטחון בני גנץ בירך על מינוי חברי הוועדה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם בעתיד".