הנרצח בפיגוע בשומרון הובא למנוחות: "דורשים תשובות מהממשלה"

בבית העלמין ביישוב שקד נטמן מאיר תמרי, בן 32 שנורה למוות אתמול על-ידי מחבלים. טל, אלמנתו, אמרה בבכי: "נשארתי לבד עם הילדים. תכננו להזדקן יחד. כל חלק בחיים שלי היה מושלם בזכותך". יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: "דורשים תשובות מהממשלה"

זמן צפייה: 06:44

בבית העלמין ביישוב שקד ליוו אחר הצהריים (רביעי) למנוחות מאות חברים, מכרים ובני משפחה את מאיר תמרי, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בצפון השומרון. תמרי, בן 32 ואב לשני ילדים מהיישוב חרמש, נורה למוות על-ידי חוליית מחבלים שטרם נתפסה. תמרי, תושב חרמש, הגיע לכניסה ליישוב - בין העיירות הפלסטיניות יעבד וקפין - שם נורה מרכב חולף על-ידי מחבלים שנמלטו מהמקום. הוא קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה כשהוא בהכרה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה. בבית החולים נאבקו הרופאים על חייו - אך לבסוף נקבע מותו.

טל, אלמנתו של מאיר, ספדה לו בבכי: "במקום לברך אותך ליום הולדת - אנחנו מספידים אותך. זו מציאות לא הגיונית. לא הגיוני שהילדים שלנו לא יזכו לראות את האור שלך, לגדול איתך וללמוד את הטוב שלך". היא הוסיפה: "לא קיבלתי ממך מספיק זמן. אני רוצה לקום איתך בבוקר ולישון איתך בלילה כל החיים; שתחזור הביתה מהעבודה ושנתחבק כולנו יחד, כל המשפחה".

"אני מבטיחה לך שאשמור על האוצרות, שלנו ואעניק להם את האהבה הרבה ביותר שאני יכולה", הוסיפה טל. "אנסה להגשים בשבילך את הדברים שרצית לעשות, את התקוות לעתיד ואת כל מה שרצית לבנות. אוהבת אותך לנצח".

בתו של מאיר תמרי וחלקת הקבר
בתו של מאיר תמרי וחלקת הקבר | צילום: אלעזר ריגר

בנימין הורגן, שאיבד את אשתו אסתר בפיגוע וכעת גם את חתנו - אמר בריאיון לחדשות 13: "מאיר היה פשוט איש מקסים. זכיתי להכיר אותו קצת אחרי שהכרתי את אשתי. הוא מלח הארץ. הוא שירת ב-8200 ולאחר מכן הקים משפחה למופת עם טל. לשמוע את עלמה, בת שנתיים וחצי, מבקשת את אבא ושואלת למה הוא לא ייצא מהקבר – זה פשוט קורע לב".

קודם לכן ספד לתמרי יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: "מאיר, אחינו הקדוש והאהוב, אנחנו עומדים כאן ולא תופסים. עומדים בטלטלה עמוקה, בזעם גדול ובתסכול שאין כמותו. נפלת חלל במערכה הכבדה על ארץ ישראל, על מדינת ישראל, בתקופה של הפקרות ביטחונית וחולשות פנימיות. אנחנו דורשים תשובות מראש הממשלה, שר הביטחון ושאר שרי הממשלה. דם יהודי אינו הפקר".

זירת הפיגוע ליד חרמש
זירת הפיגוע ליד חרמש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בנימין הורגן, חתנו של תמרי, ששכל בעצמו את אשתו אסתר הורגן בפיגוע בשנת 2020, הצטרף לדרישת מועצת שומרון לפתוח במבצע "חומת מגן 2", ואמר: "לא רוצים עוד יתומים. אני מתחנן, תעשו מה שצריך, תחזירו את המחסומים, צאו למבצע צבאי, די להיכנע ללחץ בינלאומי על חשבון אזרחים ישראלים". יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר: "אם הממשלה לא תתעשת נצא לרחובות. חומת מגן 2 עכשיו".

הורגן סיפר על הדרך בה גילו על הירצחו של חתנו: "טל התקשרה מיד אחרי שקרה האירוע. היא עוד לא ידעה שזה מאיר, אבל עידכנה שהיה פיגוע בכניסה לחרמש ושהיא בלחץ. יצאנו מיד מהבית ובדרך הבנו שמדובר במאיר. חשבנו שהוא רק פצוע. כשהגענו לחרמש ונסעתי עם טל, גם אז חשבתי שהוא רק פצוע ושהוא בהכרה; אבל כשהגענו לבית החולים הודיעו לנו שהוא כבר לא איתנו".

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם | צילום: באדיבות המשפחה
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע, והוא מתקד בעיקר באזור טול כרם שבצפון-מערב הגדה, כאשר כוחות צה"ל ושב"כ פועלים בשורת כפרים ועיירות באזור. ההוראות של חוליית המחבלים היו למחוק את מצלמות האבטחה כדי להקשות על כוחות הביטחון במצוד, אך ההערכה הערב במערכת הביטחון היא שבסופו של דבר יגיעו לחולייה, שמנתה ככל הנראה שני מחבלים - אחד מהם נהג והשני ירה לפחות שבעה כדורים לעבר תא הנהג.

פעילות צה''ל בעקבות הפיגוע בחרמש
פעילות צה''ל בעקבות הפיגוע בחרמש | צילום: דובר צה''ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר תמרי ז״ל, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. השם ייקום דמו. כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "הלב דואב על הירצחו של מאיר תמרי ז״ל בידי מחבלים נתעבים בפיגוע הנורא בצפון השומרון. מאיר ומשפחתו זה עתה סיימו לבנות את ביתם ביישוב חרמש, בית שבנה במו ידיו ולא יזכה לגור בו. שולח תנחומים למשפחתו ואהוביו בשעתם הקשה ומחזק את כוחות הביטחון שאנו סמוכים ובטוחים שיבואו חשבון עם האחראים לרצח".