ראשי ערים זועמים על המשטרה ופרשת NSO: "מתייחסים אלינו כאל עבריינים בפוטנציה"

לאחר חשיפת עיתון "כלכליסט" הבוקר כי אנשי החטיבת "סיגינט" הסודית השתמשו בתוכנה כדי לעקוב אחרי ראשי רשויות ובני משפחותיהם, האחרונים החליטו לקיים פגישה דחופה בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית או לתבוע את המשטרה תביעה ייצוגית. "פעילות זו היא המשך שחיקה במעמדם של ראשי הרשויות"

זמן צפייה: 02:46

התסכול, האכזבה ובעיקר הכעס על המשטרה התפוצצו הבוקר (ראשון) בקבוצת ווטסאפ פנימית של ראשי הרשויות ברחבי הארץ. זאת, לאחר הגילויים החדשים בפרשת NSO שנחשפה ב"כלכליסט" שלפיהם המשטרה הפעילה תוכנת ריגול נגד שלושה ראשי רשויות וקרובי משפחתם - אף שלא היו כל ראיות מקדימות נגדם.

רו קוניק, ראש עיריית גבעתיים, תקף היום בתגובה את המשטרה והשימוש לכאורה בתוכנת NSO על ידה: "דמנו מותר, זה לא מהיום, אבל עכשיו אנחנו רואים שגם המשטרה, שהיא אמורה לשמור עלינו מפני פושעים אמיתיים, מתייחסת אלינו כאילו אנחנו עבריינים בפוטנציה".

NSO / משטרה
NSO / משטרה | צילום: שאטרסטוק

הראשון שהעלה את הנושא בקבוצת הווטסאפ של ראשי הרשויות היה יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון שכתב: "נשמע רע וחמור ביותר. מחייב תביעת נזיקין גדולה נגד המשטרה והחוקרים". אז הצטרף לשיחה גם ראש עירייית לוד שתקף את המפכ"ל לשעבר אלשיך: "זה אותו מפכ"ל שהופיע בפנינו והודיע שכל תיקי ראשי הערים סגורים וחזקים כברזל. לדעתי צריך להוביל תביעה ייצוגית נגד המשטרה". זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, הוסיף: "פעילות זו היא המשך שחיקה במעמדם של ראשי הרשויות", וקרא לפעול בנושא.

הפעם ראשי הרשויות אינם מתכוונים לשתוק. כבר בקרוב הם יעברו מקבוצת ווטסאפ לפגישה דחופה בחדר הישיבות, כשעל הפרק דרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית או לתבוע את המשטרה תביעה ייצוגית. "הדעת לא סובלת את זה", אמר אחד מראשי הערים בארץ.