החופשה שהסתיימה באסון: יובל ומתן נהרגו בתאונה בסיני

מתן משה לוזון, בן 25 מפתח תקווה, הוא ההרוג השני בתאונה הקטלנית שהתרחשה סמוך לנואיבה. יובל קשת, בת 24 מחיפה, ששמה הותר לפרסום מוקדם יותר, הדריכה יחד עמו בפנימיית בויאר בירושלים - והטיול המשותף הסתיים בטרגדיה

זמן צפייה: 00:36

שמו של ההרוג השני בתאונת הדרכים הקטלנית בסיני הותר לפרסום הלילה (שישי): מתן משה לוזון, בן 25 מפתח תקווה, אשר הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. אמש הותר לפרסום כי בתאונה נהרגה גם יובל קשת, בת 24 מחיפה. השניים היו מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים. ארונותיהם של השניים חצו הבוקר את הגבול והועברו לשטח ישראל.

ארונותיהם של ההרוגים בתאונה בסיני מגיעים למעבר טאבה
ארונותיהם של ההרוגים בתאונה בסיני מגיעים למעבר טאבה | צילום: דוברות זק''א

עמוס, אביו של מתן, סיפר הבוקר לחדשות 13: "הלך לי המלאך שלי, בן הזקונים שלי, שעשה תמיד טוב לאנשים. הא למד בבויאר מכיתה ז' עד יב', למד גם באוניבסיטיה העברית, היה סטודנט למשפטים בשנה השנייה ללימודי התואר שלו, היה גם שופט כדורגל. בחור צעיר שאהב לעזור לזולת, הכל עשה למען אנשים ובסוף תראו מה קרה לו, אלוהים ישמור זה לא ייאמן".

"הנכד שלי הדליק טלויזיה, פתאום שמעתי תאונה קטלנית בסיני", הוסיף האב, "שני פצועים אנוש וחמישה פצועים בינוני ו-7 אנשים היו, ואני ידעתי, הוא אמר לי שהיו 7 אנשים. הם סיימו את הטיול, זה היה בדרך חזרה הביתה. הרגשתי שזה הוא אבל אמרתי אם זה קרה לפחות שיהיה פצוע, אבל לא, הרע מכל קרה, חרב עליי עולמי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207291025' autoplay='0' credit='' desc='אמו של מתן: "היה לו חיוך נצחי"' poster='' kid='1_tqw6f3h1' duration='']

אמו של מתן סיפרה הבוקר לחדשות 13: "מתן עם החיוך הנצחי שלו, עם הנתינה שלו לכל דבר, הטוטאליות שלו. כל מה שהיינו מבקשים ממנו, זה מתן. המנהלת של בויאר יודעת שאם רוצים שמשהו ילך עד הסוף - פונים למתן".

מתן לוזון שנהרג בתאונה בסיני
מתן לוזון שנהרג בתאונה בסיני | צילום: מתוך פייסבוק

נעמה, אחותו של מתן, סיפרה: "כשראינו את ההודעה כבר די הבנו שלחתי לו הודעות שאנחנו דואגים ושיחזור אליי והוא לא ראה את ההודעות הוא לא ראה ולא חזר אליי, הוא יצא עם חברים שלו לטיול, כל מה שעשה עשה טוב".

חברו של מתן סיפר עליו אמש: "הוא היה בחור נעים הליכות. חברותי מאוד. כולם אהבו אותו, הוא היה מהגרעין הקשה של החברה שנותנים את הטון. הוא היה חבר טוב, בחור נפלא ואדם טוב. הייתי בהלם. הוצפתי בהודעות של חברים ששלחו לי הודעות אם אני בסדר, ואחרי כמה שעות הבנתי שכנראה זה כן מישהו שאני מכיר. יהיו ימים קשים".

יובל קשת בת ה-24 מחיפה, אחת ההרוגות מהתאונה בסיני
יובל קשת בת ה-24 מחיפה, אחת ההרוגות מהתאונה בסיני | צילום: מתוך פייסבוק

אמיר קשת, אחיה של יובל, בן 22, סיפר: "חרב עלינו העולם. הודיעו בסביבות 18:00, מאז אנחנו מפורקים לחלוטין, אין שום דרך לתאר כזה אובדן של יהלום. בנאדם כל כך טוב וטהור. זה היה בנאדם שהעולם צריך להכיר, לשאוף להיות טיפה כמוהו, לכן אני מדבר איתך בשעה הקשה הזו. יובל הייתה אחותי הגדולה במשך 22 שנות חיי, בנאדם מקסים, מדריכה עם יכולות התבטאות והובלה מהרגע שאני זוכר אותה".

"תמיד הייתה היא עצמה", הוסיף האח, "תמיד הייתה עם הערכים שלה והעקרונות שלה, זה מה שהיה לה חשוב. ציירת מהטובות שראיתי. מפוצצת בכישרון. לא הכרתי עוד כמוה. היא הייתה מדריכה בצופים ואז שנת שירות ואז משקית הסברה באוגדת איוש, וישר כשהיא השתחררה היא נחטפה להדריך בפנימייה שבה עשתה שנת שירות. בהתחלה חשבנו שזה זמני ומהר מאד היא הבינה שזה משהו שהוא להרבה זמן. שזה מה שהיא רוצה לעשות".

עוד אמר אחיה של יובל: "הילדים האלה באמת היו כל כך עמוק בלב שלה. בשלב מסוים היא גם התחילה לעבוד עם ילדים מכל מיני רקעים לא פשוטים, בעמותת אתגרים שעובדת עם חינוך מיוחד ונערים עם מגבלות אוטיסטיות. פשוט בנאדם כזה טהור, אי אפשר לכמת עשייה של בנאדם כזה במילים. בגיל כל כך צעיר עשתה כל כך הרבה זה לא יאומן. פרח שנקטף, אין מילים אחרות".

תאונת דרכים במעורבות ישראלים בסיני
זירת התאונה בסיני

מהפנימייה נמסר: "בית האגודה לקידום החינוך ומשפחת בויאר אבלים לנוכח האסון הנורא בסיני בו נספו שני מדריכים אהובים ונפצעו מדריכים נוספים. אנו פועלים בשיתוף עם אנשי מקצוע וטיפול ועם הצוותים החינוכיים, ועושים כל שנדרש על מנת ללוות את התלמידים, המדריכים והמשפחות ולתמוך בהם בשעה קשה זו. לבנו עם המשפחות האבלות".

תאונת דרכים במעורבות ישראלים בסיני
תאונת דרכים במעורבות ישראלים בסיני

חמישה מדריכים נוספים בפנימיית בויאר, חבריהם של יובל ומתן שנסעו יחד עמם לחופשה המשותפת, נפצעו בתאונה, בהם שלושה שנפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים יוספטל באילת, וכן שתי צעירות, בנות 29 ו-23, שפונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומצבן מוגדר קל עד בינוני.

אביה של אחת הפצועות אמר כי בתו התקשרה אליו בשיחת וידאו כדי שיראה שהיא בחיים: "סיפרה שהנהג נסע במהירות מטורפת ועקף, ביקשנו שייזהר - והוא התנגש ברכב ממול". אריאל גרוסמן, עד ראייה שהיה בדרכו עם שישה מחבריו לדהב, חלף על פני זירת התאונה בכיוון ההפוך: "ראינו טרנזיט מעוך, מלא אמבולנסים מסביב, בלגן. ראינו אנשים פצועים ומבוהלים והמשכנו לנסוע. רק עכשיו, כשהגענו למלון בדהב, הבנו מה קרה".