בכירים במשטרה הנחו: לא לאכוף עטיית מסכות בשטחים פתוחים

באופן רשמי, עדיין קיימת הנחיה לחלק קנסות בגין אי-עטיית מסכה מחוץ לבית, אלא שבסגל הפיקוד הבכיר הורו לשוטרים להפסיק ולהתמקד בעיקר באכיפת הנחיות הבידוד • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:32

מגפת הקורונה: בכירים במשטרה הנחו את שוטרי משטרת ישראל להפסיק לאכוף עטיית מסכות בשטחים פתוחים, ולא לחלק יותר קנסות לאזרחים בגין אי-עטיית מסכה מחוץ לבית - כך נודע הערב (שני) לחדשות 13.

ההנחיה על חבישת מסכה בציבור עדיין קיימת ואין כל הוראה אחרת נכון לשעה זו, אולם, כאמור, בסגל הפיקוד הבכיר הורו לשוטרים לעצור את האכיפה בנושא זה ולהתמקד בעיקר באכיפת הנחיות הבידוד. בנוסף, המשטרה מעוניינת לצמצם את הנזק התודעתי הציבור שנגרם שבכל פעם כאשר שוטר ניגש לאזרח על מנת לאכוף את עניין הנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המל"ל מזהיר: "איראן תמשיך לפעול לפגיעה ביעדים ישראלים בחו"ל"

ריבלין שוקל: להעביר את המנדט לכנסת מיד כשהמועמד הראשון ייכשל

טיבי: "נשב עם לפיד השבוע, בחירות נוספות – אופציה ריאלית"

אכיפת המשטרה - בחירות 2021
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, נתוני חודש מארס של רשות האכיפה והגבייה שהגיעו לידי חדשות 13 מלמדים על שיא באכיפה הבררנית מתחילת המגפה - ומראים כי בערים החרדיות כמעט ולא הייתה חלוקת דוחות, ואילו בערים החילוניות - נרשמו דווקא לא מעט.

כך למשל, בחודש מארס חולקו 10 דוחות לכל עשרת אלפים תושבים, בדומה לבני ברק - שם חולקו 14 דוחות לכל עשרת אלפים תושבים. בתל אביב לעומת זאת, חולקו 47 דוחות ובתל-שבע - 285. שיאנית הדוחות היא ג'אסר א-זרקא עם 838 דוחות לכל עשרת אלפים תושבים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנתונים שגויים, מדיניות האכיפה של המשטרה מקצועית ואחידה ומבוצעת תוך הפעלת שיקול דעת. כמות הדוחות היא פונקציה של כמות ואופי ההפרות שבהן נתקלים השוטרים בשטח".