"פצצה מתקתקת": סכנת הנהגים שעוצרים בשולי הכבישים - ומתפללים

לאחרונה, מתרחבת תופעה שבמסגרתה נהגים מזהים כי השמש עומדת לשקוע, ומחליטים לעצור בשול - תוך שהם מסכנים את עצמם ואת הנמצאים ברכב. "עושים את המקסימום כדי להגיע אליהם"

זמן צפייה: 02:45

לאחרונה, מתרחבת תופעה שבמסגרתה נהגים דתיים מזהים כי השמש עומדת לשקוע, ומחליטים לעצור את רכבם בשולי הכבישים על מנת להתפלל תפילת מנחה. יחידת ניידות השירות של חברת "נתיבי ישראל" הוקמה לפני כשלוש שנים, ומאז משימתה העיקרית בכל ערב היא לאסוף את המתפללים מצדי הדרך ולהעבירם למקום בטוח. ניסים אטיאס, סייר ניידות השירות של "נתיבי ישראל", אמר לחדשות 13 כי "כל יום רואים אותם. יצא לי לראות מאות נהגים כאלה. כשהמתפלל יורד, הוא משאיר בדרך כלל את אשתו והילדים ברכב, ואם יעבור נהג עם משאית או כל כלי רכב אחר - הם יכולים להיפגע".

בחמש השנים האחרונות נהרגו 94 בני אדם בתאונות שאירעו בשול הדרך. 70% מאותן תאונות, נגרמו בעקבות עצירה של כלי רכב - כשהנפגעים העיקריים היו הולכי הרגל שיצאו מרכבם. כידוע, המצב היחידי שבו מוצדק לעצור ולצאת מהרכב בשוליים, הוא מצב של תקלה שמונעת את המשך הנסיעה. באגף התנועה במשטרה אמרו כי הם מפעילים את כל המאצעים שברשותם כדי להילחם בעבירות השוליים, ובשנת 2018, חולקו כמעט 12 אלף דוחות בגין עבירות כאלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מלחמת הסחר ממשיכה: סין תעלה מכסים על סחורה אמריקנית

צעיר תושב אילת יואשם בתקיפת עוברי אורח בתל אביב

"אם נתניהו לא יגיע לשימוע – נגיש נגדו כתב אישום למחרת"

מתפלל בשולי הכביש
מתפלל בשולי הכביש | צילום: החדשות 13

התאונות האלה מזכירות שעצירה בשוליים, אפילו לזמן קצר, עלולה להסתיים בפציעות קשות ואפילו במוות. בישראל אין מספיק מפרצי בטיחות ותחנות התרעננות לאורך הכבישים, דבר שמקשה על נהגים לעצור בבטחה. "זו פצצה מתקתקת, ואנחנו עושים את המקסימום כדי להגיע לאותם רכבים", סיפרה עינת דהן, מנהלת מערך השירות ב"נתיבי ישראל". "כשאני מתפלל בתפילת מנחה, אני מתפלל לשלום המתפללים - שיחזרו הביתה בשלום", הוסיף אטיאס.