התינוק שנהרג בתאונה בנגב הובא למנוחות: "הלב נקרע מכאב וגעגוע"

מעיין דומנוביץ' בן העשרה חודשים, שנהרג בתאונה בכביש 40 ביום העצמאות, נטמן בבית העלמין בכפר עציון כאשר הוריו עדיין מאושפזים בבית החולים. סבתו ספדה לו: "תמיד קראתי לך בטעות מעיין חיים במקום מעיין דוד, ואולי הייתי צריכה להתעקש"

זמן צפייה: 02:38

מעיין דומנוביץ', התינוק בן העשרה חודשים שנהרג ביום העצמאות בתאונת הדרכים הקטלנית בנגב, הובא למנוחות הבוקר (שישי) בבית העלמין בכפר עציון, כאשר הוריו עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. סבו משה ספד לו: "איך מספידים תינוק בן עשרה חודשים? ואיך סבא מספיד את הנכד שלו? איך אבא ואמא לא נמצאים בהלוויה של הבן שלהם? זה קשה מאוד".

"אנו אנשי אמונה", הוסיף הסב, "ומאמינים שהכל לטובה אף על פי שאיננו מבינים. הלב נקרע מכאב וגעגוע. יחד עם זאת עלינו להתחזק באמונה. עם כל הקושי שאנו חשים נלמד לקבל את מעשיו של הקב"ה. יהי זכרו של מעיין דוד ברוך וצרור בצרור החיים לעד".

סבו השני של מעיין, שלום, ספד גם הוא: "מעיין דוד, נכדי, נכדנו היקר. בהולדתך מאד שמחנו. אהבנו אותך אהבת עולם בכל לבבנו בכל נפשנו. היית לנו מעיין של חיים, מעיין של שמחה מעין של אושר. בכל בוקר בשיחת וידיאו מבטך וחיוך נתן לנו שמחה ולסבתא כוחות לחיות למרות מחלתה".

סבתו של מעיין, ביה, ספדה גם היא: "מעיין דוד היה ילד ואיננו עוד. מעיין של תום וחיוכים וצחוק מתגלגל ששובה את נפש כולם, אך במיוחד את נפשם של הוריך, שאהבו להצחיק אותך ולשמוע אותך מתגלגל מצחוק. מעיין, מים חיים שאין להם סוף וכעת נגדעו. תמיד קראתי לך בטעות מעיין חיים במקום מעיין דוד, ואולי הייתי צריכה להתעקש. כמה אהבה ושמחה יכול ילד קטן להביא בזמן הקצר שיכולת לחיות".

"אנחנו לא מבינים אך מאמינים ומתפללים שאביך אליה יתאושש ויחלים מפציעתו הקשה", הוסיפה הסבתא, "שאחיך אורי שכל כך אהב אותך ושבחר לשבת לידך בנסיעה הזו יחלים מפגיעת הראש שספג. תודה למשפחה המורחבת, לשכנים ולחברים על התמיכה והתפילות".

Whatsapp Image 2023 04 26 At 1
זירת התאונה בנגב | צילום: דוברות איחוד הצלה

בתאונה שהתרחשה בכביש 40, מצומת הנגב לכיוון דרום, נפצעו חמישה נוספים מבני המשפחה. האב אליה ואורי בן ה-7 מאושפזים במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ כששניהם מורדמים ומונשמים, האם מאושפזת במצב בינוני ושני ילדים בני 4 ו-6, שחר ונטע, שמוגדרים במצב קל-בינוני.

האם אילה סיפרה אתמול מבית החולים: "ברגע אחד החיים התהפכו. זכינו בילד מופלא - היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה. היינו בדרך לטיול עם הילדים בעין עבדת ולאחר מכן לעל האש משפחתי ברתמים ופתאום ברגע אחד החיים התהפכו. זכינו בילד מופלא ומתוק, בן עשרה חודשים שהביא לנו כל כך הרבה אור. מלא שמחה וחיוכים. היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה ומקווים שהוא ייתן לנו כוחות להמשיך לגדל משפחה שמחה, להסתכל על מה שיש, ולהודות".

רחל דומנוביץ', קרובת משפחתם, סיפרה: "המשפחה נמצאת במצב לא פשוט, כולנו בהלם ומוכי טראומה, זה סיטואציה שקשה לעכל אותה. הכאב והשבר בלתי נתפסים, הם מפוזרים בין המחלקות, איילה האמא היא אישה חזקה ואצילית למרות הכאב היא לא מפסיקה להודות לצוות הרפואי כאן. היא ביקשה לתרום את האיברים של מעיין".

Whatsapp Image 2023 04 26 At 1
מעיין בן העשרה חודשים שנהרג בתאונת הדרכים | צילום: באדיבות המשפחה

מחקירת התאונה עלה החשד כי נהגת הרכב השני סטתה מהנתיב והתנגשה חזיתית ברכב של המשפחה. מבדיקה ראשונית שעשו לנהגת לא נמצאו ממצאים לאלכוהול. היא גם מאושפזת במצב בינוני בבית החולים סורוקה.

בני המשפחה הם תושבי היישוב נוקדים בגוש עציון. ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן⁩ אמר: "בעיצומו של יום העצמאות, התבשרנו בבשורה קשה מאוד, בתאונה דרכים קטלנית, בה היו מעורבים תושבי היישוב נוקדים, משפחת דומנוביץ', מעיין הקטן נפטר מפצעיו. אנו מצטרפים לבקשת האם אילה, להרבות בתפילה לרפואת הפצועים ומחבקים את קהילת נוקדים ואת המשפחה שלה מעגלים ענפים ביישובי גוש עציון".