קשישה נהרגה בשריפה בבניין מגורים במעלות: "עצוב ומזעזע"

צוות מד"א קבע במקום את מותה של מלווינה חיימוביץ נדלר בת ה-78, שחולצה מהזירה ללא רוח חיים, ופינה במצב קשה גבר בן 87 שנפגע משאיפת עשן. בתה: "לא הגיע לה לצאת מהעולם בצורה הזו"

זמן צפייה: 01:00

מלווינה חיימוביץ נדלר בת ה-78 נהרגה וגבר בן 87 נפצע קשה הלילה (שני) בשריפה שפרצה בבניין מגורים במעלות-תרשיחא. צוות מגן דוד אדום קבע את מותה של האישה שחולצה ללא סימני חיים, ופינה את הגבר שנפגע כתוצאה משאיפת עשן. עוד פונו במצב קל אישה בת 31 ובתה בת השנתיים, שסבלו גם הן משאיפת עשן. הגבר מאושפז במרכז הרפואי לגליל במצב יציב כשהוא מורדם ומונשם, והאישה והתינוקת שוחררו לאחר זמן קצר.

פרמדיקים של מד"א, שקד אנקונינה וערן פרידלנדר, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו עשן סמיך יוצא מדירות בבניין מגורים בן 4 קומות, הכבאים שפעלות במקום חילצו אלינו 4 נפגעים, אישה כבת 80 שהייתה מחוסרת הכרה, עם כוויות, ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה, גבר כבן 80 חולץ כשהוא בהכרה מלאה, וסבל משאיפת עשן משמעותית, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה ויציב, פינינו גם אישה ופעוטה כבת שנתיים ששאפו עשן ומצבם מוגדר קל".

מלווינה חיימוביץ נדלר שנספתה בשריפה במעלות תרשיחא | צילום: חדשות 13

בתה של חיימוביץ נדלר, סתר פרידה אלול, סיפרה שאמה עלתה לישראל מרומניה כשהייתה נערה. היא ניצולת שואה, שהכירה את בעלה אליעזר בישראל, הם נישאו ומיד התיישבו במעלות, פה חיו את כל חייהם. לזוג נולדו שבעה ילדים ויש לה עשרות נכדים.

"אמא שלי פשוט הייתה טובה, יש לי רק מילה אחת להגיד על אמא, היה בה טוב מוחלט, פשוט הייתה אישה טובה, וזה נדיר בימינו שיש טוב כזה. הייתה אמא טובה וכל הזמן הייתה רק בשביל הילדים, צנועה וטובה. זה באמת אובדן", סיפרה. לדבריה, אמה לקתה בשבץ מוחי לפני כשבע שנים, הייתה מרותקת למיטה וטופלה על ידי מטפלת זרה. "בגלל הקורונה לא ראיתי אותה שלושה חודשים כי פחדתי להדביק את ההורים שלי בגיל שלהם. לא רציתי לקחת סיכונים שידבקו במשהו ולצערי לא נפרדתי ממנה ואני מעדיפה לזכור אותה כמו שהייתה לפני שחלתה", אמרה. "זה עצוב ומזעזע, ממש לא הגיע לה לצאת מהעולם בצורה הזו, הבית נשרף כליל. זה הזוי אני בהלם, כולנו המומים".

זירת השריפה בבניין במעלות | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

בשבוע שעבר נספתה אישה כבת 40 בשריפה בחניון שהוסב לדירה ברחוב היען שבירושלים. ארבעה צוותי כבאות והצלה הגיעו לזירת האירוע וחילצו את האישה מהבית המצב קשה מאוד. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את האישה ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותה. פרמדיק שהגיע לזירה סיפר כי "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום. במהלך הסריקות בדירה אותרה אישה מחוסרת הכרה כשהיא סובלת מכוויות ושאיפת עשן, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה.

זירת השריפה בבניין במעלות | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל