מנהיג הציבור הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, הלך לעולמו בגיל 100

הרב אדלשטיין, ראש מועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה, נחשב לאחד המנהיגים המשפיעים ביותר בציבור החרדי והחליף את קודמו, הרב חיים קנייבסקי. הלווייתו תתקיים ב-14:30 בבני ברק. במשטרה נערכים לרבבות משתתפים

זמן צפייה: 09:36

מנהיג הציבור הליטאי-חרדי, הרב גרשון אדלשטיין, הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 100 בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לאחר שחלה החמרה במצבו. הרב אדלשטיין נחשב למנהיג המשפיע ביותר בציבור החרדי וכיהן כראש מועצת גדולי התורה של דגל התורה, לאחר שהחליף לפני מעט יותר משנה את קודמו בתפקיד, הרב חיים קנייבסקי. הלווייתו תצא מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק ב-14:30, ובמשטרה נערכים לרבבות משתתפים.

Whatsapp Image 2023 05 30 At 0
הרב גרשון אדלשטיין | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הרב אדלשטיין כיהן כראש ישיבת פונ יבז', וב-1944 הוא ואחיו היו שניים מתוך ששת התלמידים הראשונים שייסדו אותה. הרב אדלשטיין הוא החמישי בשרשרת המרנים הגדולים שהנהיגו את העולם החרדי בעשורים האחרונים, החל מהרב שך, הרב אלישיב, הרב שטיינמן והרב קנייבסקי.

Whatsapp Image 2023 05 30 At 1
הרב גרשון אדלשטיין | צילום: אהרון קרוהן, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה. תפיסתו התורנית-יהודית שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים - ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תנחומים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו. יהי זכרו ברוך".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר "יחד עם כל בית ישראל, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו, אני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל. הרב זצוק״ל היה חטיבה אחת של תורה ויראת שמים, לחם בעוז למען קודשי ישראל ושמירת השבת, שריד לדור דעה שזכה להעמיד רבבות תלמידים וקיבל כל אדם שחילה את פניו לעצה ולתבונה בסבר פנים יפות".