הרכבת הקלה יצאה לדרך: "זה משהו אדיר, חיכינו המון זמן"

לאחר שנים של עבודות ועיכובים הרכבת הקלה בגוש דן יצאה לדרך עם עשרות נוסעים. שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לבת ים ותעצור במהלך היום בתחנות העיליות - אך לא בתל אביב. הפגנות ומחאות צפויות להתקיים ויש חשש מנסיונות חסימה

זמן צפייה: 02:09

הרכבת הקלה בגוש דן יצאה לדרך הבוקר (שישי) באופן רשמי בשעה 05:40, לנסיעה הראשונה מתחנת קוממיות לפתח תקווה. עשרות נוסעים הגיעו לפתיחה והנוסע הראשון אף קיבל תעודה. בצל החשש ממחאות, שרת התחבורה מירי רגב עלתה לרכבת בבת ים ותעצור בערים שונות על תוואי הרכבת לאורך היום - אך לא בתל אביב. אחד הנוסעים סיפר: "חיכינו לזה הרבה זמן. זה משהו אדיר".

על הרכבת הראשונה, שיצאה ב-05:40 מתחנת הקוממיות בבת ים, עלו מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מנכ״ל תבל עמירם אוחיון ועשרות נוסעים מכל רחבי הארץ. הקו האדום יסיים את פעילותו כשלוש שעות לפני כניסת השבת - ויתחדש כשעה לאחר צאתה. במהלך היום צפויות הפגנות ושיירות מחאה לאורך תוואי הקו. במערך הביטחון של הרכבת הקלה נערכים לשיבושים מצד מפגינים באזור התחנות.

Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
נסיעת הבכורה של הרכבת הקלה | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
הנוסע הראשון ברכבת הקלה מקבל תעודה | צילום: חדשות 13

מנשה, תושב האזור שנסע ברכבת לראשונה, סיפר: "קודם כל אני אגיד, חיכינו לזה הרבה זמן. זה משהו אדיר, משהו לא מהעולם הזה, מודרני. אני חיכיתי הרבה זמן, אני גר באזור ליד התחנה, הרגשנו את העבודות , היה קשה אבל ברוך השם זה נגמר ושכחנו את כל הצרות".

יו"ר העבודה ושרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי הגיעה במהלך הבוקר לתחנת ארלוזורוב ואמרה כי זה יום חג לתחבורה הציבורית. דווקא ביום הזה חשוב לומר שהרכבת הקלה חייבת להיות זמינה שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת".

Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
מרב מיכאלי ברכבת הקלה
Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
מרכז השליטה של הרכבת הקלה בפתח תקווה | צילום: חדשות 13

הנסיעה היום תהיה ללא תשלום, והנוסעים והנוסעות יוכלו לעלות באחת מ-34 התחנות - 12 מהן מתחת לאדמה - בקו שייתפרס בין בת ים, דרך תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ועד פתח תקווה. ממוצאי השבת יעמוד תעריף נסיעה קצרה של עד 15 קילומטרים על 5.5 שקלים. הרכבות צפויות לעבור בתדירות של בין 6 ל-10 דקות.

אתמול התאספו מאות מפגינים בקריית אריה שבפתח תקווה, לשם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל טקס החנוכה הרשמי, שבו לקחו חלק גם שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר האנרגיה ישראל כ"ץ. ברקע המחאות, שבמסגרתם גם הובערו צמיגים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו חונכים היום את הרכבת הקלה הראשונה בגוש דן. זהו יום חג לישראל. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה שלנו . הבטחנו - ואנחנו מקיימים. אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת".

שרת התחבורה רגב נשאה גם היא דברים, ותקפה את ראש העיר תל אביב רון חולדאי - שלא נכח בטקס: "התקשרתי באופן אישי לראשי הרשויות. ואני שמחה שכולם הגיעו, חוץ מאחד - שלא הגיע בגלל פוליטיקה קטנה". גם אתמול, בהשקה שערכה השרה רגב בתחנת "ארליך" שביפו, נרשמו מחאות.