"עקב תקלת חשמל": הרכבת הקלה בגוש דן הושבתה לכמה שעות

פחות משבועיים מאז שהושקה בחגיגיות, תקלה במערכת האיתות הובילה להפסקת פעילותו של הקו האדום בגוש דן, וכעבור כמה שעות היא חזרה לפעילות. מחברת תבל המפעילה את הקו האדום נמסר: "נבצע תחקיר כולל, על מנת שארוע כזה לא יחזור והלקחים ילמדו"

זמן צפייה: 00:13

פחות משבועיים מאז שהושקה בחגיגיות, הרכבת הקלה בגוש דן הושבתה הבוקר (רביעי) בעקבות תקלה טכנית, ובמשך כמה שעות לא הייתה הרכבת בפעילות. סמוך לשעה 11:00 תוקנה התקלה, והרכבת חזרה לפעילות מלאה.

מחברת תבל המפעילה את הקו האדום נמסר: “שירות הרכבת הקלה חזר לפעול לאורך כל התוואי. עקב תקלה ברשת החשמל, אתמול בערב, נגרמה תקלה במערכת האיתות האמונה על נסיעת הרכבות. מאז הלילה עבדו צוותים בארץ ובחו"ל להתגבר על האירוע וכעת חוזר השירות לפעולה מלאה. יחד עם זאת יש לזכור כי מדובר במערכות חדשות ומורכבות המציבות אתגרים חדשים איתם יש להתמודד. תב"ל תבצע תחקיר כולל, על מנת שארוע כזה לא יחזור והלקחים ילמדו. תבל מצרה על חוסר הנוחות ומזמינה את הנוסעים לנסוע בדנקל".

עם השבתת פעילות הרכבת הבוקר נמסר מחברת תבל: "עקב תקלה במערכת האיתות בקו האדום של הדנקל, זמנית, לא יינתן שירות רכבות לנוסעים. אנו מתנצלים ופועלים במרץ להחזרת הרכבת לפעולה מלאה בהקדם. הנוסעים מתבקשים לעקוב אחר הפרסומים, באתר ובאפליקציה".

Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במהלך השבוע הראשון להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נסעו בה מעל מאה אלף ישראלים בכל יום. ביום שישי האחרון, כמו ביום השקת הקו שבוע לפני כן, נערכו הפגנות בתחנות הרכבת בתל אביב, במחאה נגד אי-הפעלתה בשבתות, ובעקבות כך הופסקה תנועת הרכבות רגע לפני סיום פעילותן עם כניסת השבת.

ביום הראשון להפעלת הקו האדום בגוש דן, מחו המפגינים וחלקם אזקו עצמם בתוך הקרונות. בתגובה, המשטרה חסמה את הכניסה לתחנת אליפלט. המפגינים בסופו של דבר התפזרו מעצמם - אך הבטיחו להמשיך במחאה עד אשר הרכבת הקלה תופעל גם בשבת.