"ממש אירופה": כך נראה היום הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן

החל מ-05:40 מאות נוסעים כבר חוו את הרכבת הקלה - כמעט ללא תקלות. מחאות בודדות נרשמו בעיקר סביב הגעת השרה רגב, אך מרבית הנוסעים הגיעו כדי לחגוג את כלי התחבורה החדש של גוש דן. "חיכינו לזה הרבה זמן, סופסוף זה קרה"

זמן צפייה: 05:02

מאות נוסעים הגיעו לאחת מ-34 תחנות הרכבת הקלה בגוש דן במהלך הבוקר (שישי) לנסיעה ראשונה ומרגשת. שרת התחבורה מירי רגב עלתה לנסיעה מבת ים ועד פתח תקווה ותושבי גוש דן לצד אזרחים מכל הארץ הגיעו כדי לנסוע ברכבת החדשה. לצד מעט מחאות שנרשמו ברכבת, בעיקר סביב השרה רגב, לא נרשמו אירועים חריגים ולא היו ניסיונות חסימה כפי שחששו בהנהלת הרכבת.

ב-05:40 יצאה הרכבת הראשונה והנוסע הראשון אף קיבל תעודה. מנשה, תושב האזור שנסע ברכבת לראשונה, סיפר: "קודם כל אני אגיד, חיכינו לזה הרבה זמן. זה משהו אדיר, משהו לא מהעולם הזה, מודרני. אני חיכיתי הרבה זמן, אני גר באזור ליד התחנה, הרגשנו את העבודות , היה קשה אבל ברוך השם זה נגמר ושכחנו את כל הצרות".

שלמה חן, תושב תל אביב, סיפר לחדשות 13: "אני הגעתי מתל אביב לראות איך זה עובד. חיכינו לזה הרבה זמן, סופסוף זה קרה. אני זוכר שפתחו את התחנה המרכזית החדשה, הייתה נקייה להפליא זה היה יום חג והיום היא נראית אחרת. אני מקווה שפה זה לא יהיה ככה". נוסע נוסף סיפר: "וואו מרשים מאוד, ממש אירופה. אין מקום לשבת אבל זה היה צפוי".

Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
נוסעי הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השרה רגב סיפרה לחדשות 13: "אנחנו לא מסתירים את הבעיות. הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי היה לשאול איפה הבעיות. יש צורך בבדיקות ואנחנו בודקים את כל הסוגיות שמועלות אבל בסופו של דבר זו נסיעה ראשונה ויש התרגשות של כולם. אנחנו בודקים איך הנוסעים מתנהגים ומגיבים גם ובסך הכל זה נראה מעולה".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי מסר: "נסעתי ברכבת הקלה הבוקר וראיתי המוני אנשים נוסעים ונהנים ממערכת תחבורה מודרנית. הקו האדום הוא רק ההתחלה. בשנים הקרובות תל אביב-יפו תרושת ב-69 תחנות שיאפשרו לכל אדם לנוע ממקום למקום בתחבורה ציבורית איכותית".

יו"ר העבודה ושרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי הגיעה במהלך הבוקר לתחנת ארלוזורוב ואמרה כי זה יום חג לתחבורה הציבורית. דווקא ביום הזה חשוב לומר שהרכבת הקלה חייבת להיות זמינה שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת".

Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
מירי רגב ברכבת הקלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הנסיעה היום תהיה ללא תשלום, והנוסעים והנוסעות יוכלו לעלות באחת מ-34 התחנות - 12 מהן מתחת לאדמה - בקו שייתפרס בין בת ים, דרך תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ועד פתח תקווה. ממוצאי השבת יעמוד תעריף נסיעה קצרה של עד 15 קילומטרים על 5.5 שקלים. הרכבות צפויות לעבור בתדירות של בין 6 ל-10 דקות.

Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
הרכבת הקלה בנסיעות הראשונות | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
מרכז השליטה של הרכבת הקלה בפתח תקווה | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2023 08 18 At 0
נסיעת הבכורה של הרכבת הקלה | צילום: חדשות 13