סערה בטורקיה: כדורגלן ישראלי חגג במחווה לחטופים - ושוחרר מקבוצתו

שגיב יחזקאל כבש שער שוויון במדי קבוצתו אנטליהספור, וסימן לעבר כתובת "100 ימים" שכתב על תחבושת בידו. בתגובה, המועדון הודיע הוא משוחרר מהקבוצה ובטורקיה שוקלים לפתוח נגדו בחקירה בחשד להסתה. "פעל בצורה המנוגדת לערכים הלאומיים שלנו"

שגיב יחזקאל חוגג במחווה לחטופים
שגיב יחזקאל חוגג במחווה לחטופים | צילום: העמוד הרשמי של אנטליהספור

הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל נמצא בלב סערה שפרצה היום (ראשון) בטורקיה. יחזקאל כבש שער שוויון במהלך משחק של קבוצתו אנטליהספור נגד טרבזונספור, וחגג עם מחווה לכבוד החטופים בעזה, כשכתב על התחבושת שעל ידו "100 ימים" וסימן עם ידיו חצי לב. תוך זמן קצר הודיע המועדון כי יתיר את חוזהו וישחרר את החלוץ בן ה-28. במדינה שוקלים לפתוח נגדו בחקירה בחשד להסתה. גורמים רשמיים בירושלים מעורבים באירוע.

"שגיב יחזקאל נהג בצורה המנוגדת לערכים הלאומיים של ארצנו כשהצביע אל הכיתוב על ידו לאחר שכבש שער", נכתב בעמודי הרשתות החברתיות של המועדון. "ההנהלה החליטה להרחיקו מהסגל. מועצת המנהלים לא תאפשר לפעול נגד דברים הרגישים למדינה שלנו, גם אם בסוף מגיע גביע", נכתב.

נשיא המועדון, סינאן בוזטפה, כתב גם הוא: "אני רוצה שכל הציבור יידע, שלא משנה איזו הצלחה מגיעה בהמשך, אני לא אסבול התנהגות כזו בזמן שאני נשיא. למרות שאנחנו רואים את הכדורגלנים שלנו משחקים ללא הבדל דת, גזע ושפה - אני לא אאפשר אף מהלך שעלול לגרום לספקולציות".