מתה מפצעיה לאה די, אמן של האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעה

לאה (לוסי) די בת ה-48, אימן של מאיה ורינה, שנפצעה באורח אנוש בפיגוע בירי בצומת חמרה ביום שישי מתה מפצעיה בבית החולים הדסה בירושלים. משפחה תרמה את איבריה. נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די"

זמן צפייה: 04:09

לוסי (לאה) די, בת 48, מתה היום (שני) מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצחו שתי בנותיה, רינה ומאיה. עם פציעתה בפיגוע בצומת חמרה, פונתה במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים הרפואיים על חייה במשך ארבעה ימים - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. משפחתה החליטה לתרום את איבריה.

מבית החולים נמסר כי "לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות".

לוסי די ושתי בנותיה מאיה ורינה שנרצחו בפיגוע בבקעה
לוסי די ושתי בנותיה מאיה ורינה שנרצחו בפיגוע בבקעה | צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאחר מותה וכתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי), שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ללאה: כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה. בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך".

לוסי לאה די שנפטרה מפציעתה בפיגוע, ובעלה ליאו אריה
לוסי לאה די שנפטרה מפציעתה בפיגוע, ובעלה ליאו אריה | צילום: באדיבות המשפחה

אמש בבית העלמין בכפר עציון הובאו למנוחות בנותיה של לאה, מאיה אסתר די בת ה-20 ורינה מרים די בת ה-15, שנרצחו ביום שישי בפיגוע הירי בבקעת הירדן. אביהן של הנרצחות, ליאו די, הספיד אותן ואמר: "מאיה ורינה ששוכבות מולנו - אתן חלק מכולנו לעד".

טרם מותה של לאה, ספד אב המשפחה לבנותיו ואמר: "איך אני אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה מאיה ורינה כשהיא תתעורר מהתרדמת שלה? מאיה המושלמת והיפה שלי, קראנו לך המים של אלוהים ואת היית חברה של כך הרבה אנשים וזרמת בין כל כך הרבה קבוצות".

משפחת די
משפחת די | צילום: באדיבות המשפחה

הפיגוע התרחש ביום שישי בשעות הצהריים, כשמחבל פתח באש על רכבן מרכב חולף סמוך לצומת חמרה שבצפון הבקעה. רכבן התדרדר לשוליים והמחבלים וידאו הריגה וירו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי. הכוחות שהגיעו למקום חשבו תחילה שמדובר בתאונת דרכים ולכן לקח זמן מה עד שהחלו הסריקות אחר המחבל. בנקודה נמצאו 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ'ניקוב.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר: "מדובר באסון קשה. מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והיתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגוייסים בשעה זו למען המשפחה והמעגל הקרוב".