ליאו די, שאיבד את אשתו ו-2 בנותיו: "היינו 7 במשפחה - נשארנו 4"

אב המשפחה, שאיבד את אשתו לוסי ושתי בנותיו, רינה ומאיה, בפיגוע הירי בבקעת הירדן, אמר היום באירוע ביישוב אפרת בו המשפחה גרה כי "אני בעלה של לוסי ואבא לחמישה ילדים, עד יום שישי. מאז הכל השתנה"

זמן צפייה: 04:09

לאו די, בעלה של לאה (לוסי) ואביהן של מאיה ורינה שנרצחו שלושתן בפיגוע, אמר היום (שני) בעקבות הדברים כי "אני בעלה של לוסי ואבא לחמישה ילדים, עד יום שישי. מאז הכל השתנה". הוא צייר דגל ישראל על לוח והפציר בצופים מהעולם: אם אתם מאמינים שרצח של 3 נשים חפות מפשע הוא רע - תעלו תמונה עם הדגל".

"התקשרתי אליהם באותו יום שישי", סיפר ליאו, "חייגתי ללוסי, רינה ומאיה ולא הייתה תשובה. בדקתי את המיקום שלהן כי הן לא ענו וראיתי שהם נראו בצומת חמרה. הגעתי והמשטרה לא נתנה להתקרב, אמרו שיש 2 בנות והאישה במצב קשה. לוסי קיבלה ירייה בראש ונכנסה לניתוח מורכב ממנו לא התאוששה".

"המשפחה שלנו שהייתה משפחה של 7 נפשות - היא כעת משפחה של ארבעה. ניסינו לחנך את הילדים שלנו לערכים - אני מאמין שהילדים שנותרו יעבירו הלאה את הערכים האלו לבניית עולם טוב יותר. איזה ערכים המחבל האנונימי מעביר לילדים שלו? המחבל הוא רוע טהור".

Astmlo
ליאו די, שאשתו ובנותיו נרצחו בפיגוע בבקעה

מותה של לאה, בת ה-48, נקבע מוקדם יותר היום, לאחר שהצוותים הרפואיים נלחמו על חייה מאז יום שישי, כאשר נפצעה באורח אנוש ופונתה במסוק ממקום הפיגוע בצומת חמרה. מאיה ורינה, בנותיו של לאו, בנות 20 ו-15, נרצחו ומותן נקבע במקום.

עם פציעתה בפיגוע בצומת חמרה, פונתה לאה במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים הרפואיים על חייה במשך ארבעה ימים - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. משפחתה החליטה לתרום את איבריה.

משפחת די
משפחת די | צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאחר מותה וכתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי), שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ללאה: כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה. בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך".