הממשלה אישרה: איסור על הדלקת מדורות בל"ג בעומר

השרים הכריעו כי כבר ממחר תיאסר הבערת מדורות - גם בשטחים פרטיים. שלוש הדלקות ייערכו באזור קבר רשב"י, וההשתתפות בהן תהיה כפופה להיתר מיוחד. עוד תיאסר הגעה להר מירון

זמן צפייה: 00:31

הממשלה אישרה הערב (רביעי) תקנות חירום לל"ג בעומר, הקובעות כי החל ממחר ועד יום רביעי הבא יחול איסור על הבערת מדורות ושהייה בסמוך אליהן. האיסור חל גם על שטחים פרטיים, וזאת במטרה למנוע התקהלויות.

בנוסף, במהלך תקופה זו תיאסר השהייה בהר מירון, למעט של תושבי המקום, מי שנדרש להגיע למקום במסגרת עבודתו או שקיבל היתר מיוחד לכך.

מ-14 במאי ועד 17 במאי בשעה 6:00 בבוקר תיאסר גם כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י ויישוב מירון.

מדורת ל''ג בעומר באשדוד
מדורת ל''ג בעומר באשדוד | צילום: רויטרס

בהתאם לכך, במהלך תקופה זו תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח למי שאינו תושב המקום. בנוסף לא תופעל תחבורה ציבורית למקום, למעט אוטובוסים שיקבלו היתר מיוחד.

יתקיימו שלוש הדלקות במועדים שונים באזור קבר רשב"י, שההיתר להשתתף בהן יוענק על ידי השר לשירותי דת. מספר המשתתפים בכל הדלקה לא יעלה על 50, והשר ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים.

כל הפרה של הכללים תיחשב עבירה. לשוטרים תהיה סמכות לאכוף את ההנחיות, לרבות הטלת קנסות מנהליים ומניעת כניסה או רכב של אדם לאזור סביר, וכן שימוש בכוח סביר במקרה של סירוב לקיים את ההוראות.

ההילולה השנתית בהר מירון
ההילולה השנתית בהר מירון | צילום: רויטרס

נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי אמר לשרים בישיבת הממשלה: "אם יאפשרו מדורות בבתים פרטיים ובחצרות יהיה חשש לשריפות בכל רחבי המדינה. הכבאיות לא יוכלו להגיע למקומות האלה". היועץ המשפטי לממשלה השיב: "אם זו חוות הדעת של הכבאות אני אאשר למנוע מדורות גם בשטחים פרטיים".

במקביל לתקנות ל"ג בעומר, השרים אישרו גם הנחיות להפעלת חדרי הכושר ומתחמי הסטודיו לפעילות ספורט ומחול. על פי ההצעה שאושרה, כמות השוהים המותרת בחדרי כושר תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר, ובסטודיו - יחס של אדם לכל 7 מ"ר.