תקלה עולמית נרחבת בשרתים: מחשבים קרסו בבתי חולים ובבנקים

משרד הבריאות עדכן כי תקלה עולמית נרחבת בשרתי מחשבים משפיעה על בתי חולים ועל שירותי בריאות נוספים, והדגישו: "זו איננה מתקפת סייבר". עוד נפגעו מהקריסה: נמל אשדוד, דואר ישראל, מוקד מד"א, בנק הפועלים ובנק לאומי. המוקד הטלפוני של חברת חשמל נסגר לפניות. טיסות רבות ברחבי העולם נדחות

זמן צפייה: 03:05

תקלה עולמית של חברת הסייבר CrowdStrike, המשפיעה על מערכות Windows ברחבי הגלובוס, גרמה הבוקר (שישי) לקריסת תשתיות מחשוב של בתי חולים בישראל - כך נמסר ממשרד הבריאות. כמו כן, התקלה פגעה בשירותי המחשוב גופים רבים בארץ ובעולם, כגון מוקד מד"א, מוקד חברת חשמל, דואר ישראל, בנק לאומי ובנק הפועלים. עקב התקלה, השירות לאוניות ומשאיות בנמל אשדוד הופסק. במשרד הבריאות ובמערך הסייבר הדגישו כי התקלה "אינה מתקפת סייבר" - וכי הם פועלים לטיפולה.

כמו כן, חברת החשמל מעדכנת כי עקב התקלה, מערכות המחשוב של חברת החשמל ניזוקו, וכעת לא ניתן ליצור קשר עם מוקדי 103. עוד נמסר כי "לנושאים הקשורים בסכנת חיים ומקרי חירום בלבד, כגון חוט קרוע או עמוד שנפל ניתן לדווח דרך עמוד הפייסבוק של חברת החשמל וכן למספרים הבאים: 054-6120063, 054-6120846, 054-5838074".

התקלה משבשת את שגרת היום גם ברחבי העולם, וטיסות רבות נדחות, בין אם עקב תקלות בחברות התעופה ובמטוסים עצמם, כגון במטוסי החברות האמריקניות, דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס, ובין אם עקב שיבושים בנמלי התעופה עצמם, בהם בברלין, באמסטרדם ובסידני.

מחשב נייד
מחשב נייד | צילום: חדשות 13

עקב התקלה, בבית החולים שיבא עברו כעת לעבודה ידנית, ומטופלים במיון מפונים כעת לבתי חולים אחרים. ממד"א נמסר כי בשל תקלה, ייתכנו קשיים בחיוג לקווי החרום. במידה ולא מצליחים ליצור קשר, יש לחייג למוקד 100 של המשטרה. מ"דואר ישראל" נמסר כי "בשל תקלת התוכנה, לא ניתן לקבל כעת שירות ביחידות הדואר ובאתר. אנו מתנצלים על אי הנוחות ופועלים להשבת השירותים בהקדם". בבתי החולים שערי צדק ולניאדו הצוותים הטכניים הצליחו להחזיר את המערכות לפעילות.

מנמל אשדוד נמסר כי "בהמשך להתראות על תקלות מחשוב ברחבי העולם מתבצעת בדיקה מעמיקה של הצוותים הטכניים בנמל אשדוד בנוגע לנושא. עקב תקלה זו, בשעה זו, לא ניתן שרות למשאיות ואניות". בעקבות תקלת המחשוב העולמי, קיימה שרת התחבורה, מירי רגב, הערכת מצב עם מנכ"ל משרדה וגורמי המקצוע, על מנת לבחון את השפעת התקלה על רציפות פעילות משרד התחבורה וחברות הבת.