הרוגה ושלושה פצועים בתאונה בכיכר המדינה בתל אביב

כפי הנראה, נהגת איבדה שליטה על רכבה ועלתה על המדרכה ברחוב אריה עקיבא שבכיכר המדינה בעיר. לבית החולים איכילוב פונו ארבעה פצועים, והרופאים נאלצו לקבוע את מצבה של אחת מהם. שלושת האחרים במצב קל עד בינוני

זמן צפייה: 01:12

צעירה נהרגה ושלושה נפצעו בדרגות פציעה שונות הערב (שני) כתוצאה מרכב שעלה על המדרכה ברחוב אריה עקיבא שבכיכר המדינה בתל אביב. חובשים ופרמדיקים פינו לבית החולים איכילוב הסמוך את הפצועים - בהם צעירה כבת 20 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, צעיר נוסף במצב קשה ושתי נשים במצב בינוני, בהן אישה כבת 50 עם חבלות בפלג גופה העליון. בבית החולים נקבע מותה של אחת מהפצועים.

נהגת הרכב, אישה כבת 60, ככל הנראה איבדה שליטה על הרכב ועלתה על המדרכה, תוך שהיא פוגעת בארבעה הולכי רגל ובחנות תכשיטים. הנהגת מתושאלת על ידי בוחני התנועה, ונסיבות התאונה נחקרות. בתוך כך הולך רגל נוסף נפגע מרכב נוסע בראש פינה, פראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית חולים זיו בצפת כשמצבו בינוני עד קשה, עם חבלות בראש ובגב.

זירת התאונה בכיכר המדינה
זירת התאונה בכיכר המדינה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חובש בכיר במד"א איתי אטיאס, שהגיע לזירה בכיכר המדינה, סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה. ראינו את הג'יפ שהתנגש בחנות ו-4 פצועים שוכבים על המדרכה. שניים מהם היו לכודים, פצועה אחת שכבה בחלקו הקדמי של הרכב ופצועה נוספת שכבה בסמוך לג'יפ כשהיא בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגב, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב".

חובש בכיר במד"א חגי נתן סיפר: "נכנסתי מתחת לרכב על מנת להעריך את מצבם הרפואי של הפצועים שהיו לכודים והתחלנו את הטיפול הרפואי. גבר בן 22 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה ופגיעות מעיכה, חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

הזירה בכיכר המדינה רכב עלה על מדרכה
הזירה בכיכר המדינה | צילום: צילום: יוסף עיוטי

פראמדיק מד"א רפי ספר הוסיף וסיפר: "צעירה כבת 20 שכבה לפני הרכב כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה. העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי. במהלך הפינוי מצבה הדרדר וביצענו בה פעולות החייאה כשמצבה אנוש".

פראמדיק מד"א חן אלימלך סיפר: "במקביל לטיפול הרפואי ולפינוי של שלושת הפצועים הענקנו טיפול רפואי לפצועה שהייתה לכודה זמן ממושך מתחת לרכב כשהיא סובלת מחבלה קשה בפלג גופה התחתון. לאחר דקות ארוכות של פעולות החילוץ שכלל טיפול רפואי העברנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב".