השריפה בהרי ירושלים: הושגה שליטה מלאה על האש

לטייסת הכיבוי האווירי שפועלת ביומיים האחרונים לכיבוי האש בהרי ירושלים, הצטרף גם מטוס סופר הרקולס של חיל האוויר, בעל קיבולת גדולה, שהותאם ושימש לראשונה בישראל לכיבוי אווירי

זמן צפייה: 00:30

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הודיע הערב (שלישי) כי הושגה שליטה על השריפה בהרי ירושלים. ההערכה כעת היא שמחר יישארו עדיין כוחות כיבוי בשטח כדי לוודא שהאש לא תתחדש.

במסגרת המאמץ לכיבוי השריפות בהרי ירושלים, בוצעה היום לראשונה הטלת חומרי כיבוי ממטוסי "שמשון" מסוג סופר הרקולס של חיל האוויר. מדובר בניסוי מורכב תוך שימוש במטוס, שלו קיבולת גדולה יחסית של חומרי כיבוי, ושייאפשר בעתיד התמודדות יעילה יותר עם שריפות בהיקף נרחב לאורך כל שעות היממה. מטוס ה"שמשון" יכול לשאת עד 18 אלף ליטר של חומרי כיבוי המוטלים מהאוויר. לשם השוואה, מטוסי הכיבוי של טייסת אלעד יכולים לשאת 3,000 ליטר בלבד של חומרים אלו.

בנט בטיסה מעל אזור השריפהה
בנט בטיסה מעל אזור השריפה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, טס היום מעל מוקד השריפות בהרי ירושלים, בדרכו למרכז הארץ מאוגדת עזה. בנט עקב אחר פעולות מטוסי הכיבוי ושוחח בקשר עם הטייסים. ראש הממשלה הודה לטייסים שמשתתפים במאמצי כיבוי השריפה ואמר להם: "אני רוצה לומר לכם תודה על המסירות ועל המקצועיות שלכם. אתם עושים עבודה נפלאה, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2021170816' autoplay='0' credit='' desc='דוברות משטרת ישראל' poster='' kid='1_bhwctghr' duration='158']

בתום 52 שעות של מאמצים מורכבים לכיבוי האש, ניתן לסכם כי במהלך ימי השריפה פעלו 204 צוותי כיבוי ו-20 מטוסי כיבוי. כחלק מהמאמצים לכיבוי השריפה פונו היישובים: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה, וכן פונה בית החולים איתנים. במבצע השתתפו 1,500 לוחמי אש וטייסת הכיבוי האווירית ביצעה 206 גיחות ו-238 שעות טיסה.