מחאת הרשויות המקומיות בירושלים: "האלונקה כבדה לנו"

עובדי הרשויות המקומיות הגיעו לאוהל המחאה מול משרדי הממשלה בדרישה להגדלת התקציב עבור הרשויות, ויצרו שרשרת של משאיות עבודה ומשאיות זבל כמפגן מחאה. יו"ר מרכז השלטון המקומי: "הצענו לממשלה תכנית לטיפול במשבר הדיור - האוצר דחה אותה כי הוא יודע שהיא תצליח וההכנסות של הממשלה ירדו"

זמן צפייה: 01:02

עובדי הרשויות המקומיות מוחים בשעה זו (ראשון) מול משרדי הממשלה בירושלים, בטענה לפגיעה בתקציב ובסמכויות של הרשויות המקומיות. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר בהפגנה: "היינו ארבע שנים מתחת לאלונקה בתקופת קורונה, מבצעים צבאיים ואירועי חירום אבל האלונקה כבדה לנו כבר".

"בלעדינו המדינה לא יכולה לזוז מטר אחד", אמר ביבס באוהל המחאה מול משרדי הממשלה בירושלים, "כל הרשויות בישראל נמצאות תחת האלונקה. אנחנו מורכבים פה מכל הקשת הפוליטית. אנחנו פועלים שהחיים של התושבים שלנו יהיו הכי טובים, שזוגות צעירים יוכלו לחיות כאן. הצענו לממשלה תכנית השלטון המקומי לטיפול במשבר הדיור אבל האוצר דחה אותה כי הוא יודע שהיא תצליח וההכנסות של הממשלה ירדו. גם בחינוך, יש ילדים שאין להם כיתת לימוד".

מחאת הרשויות המקומיות בירושלים
מחאת הרשויות המקומיות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"היינו 4 שנים מתחת לאלונקה בתקופת קורונה, מבצעים צבאיים ואירועי חירום אבל האלונקה כבדה לנו כבר. אנחנו נשאר מאוחדים עד שנביא תוצאה רצוייה. אני קורא מכאן לראש הממשלה ושר האוצר לשבת איתנו אחרת אנחנו נמשיך במאבק עד תום. אין לנו ברירה", הוסיף ביבס.

המחאה היום היא המשך לעיצומים שהחלו בשבוע שעבר, כאשר השלטון המקומי השבית את מערכות החינוך ורוב הרשויות המקומיות בארץ שבתו ביום חמישי. בערב חמישי הודיעו ממטה המאבק של הרשויות המקומיות כי בעקבות הבנות מול האוצר, השביתה בחינוך לא תימשך: "הגענו להבנות מלאות לגבי הסכם הסייעות כחלק מהסכם השכר הכללי של יו"ר ההסתדרות", נמסר.

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס באוהל המחאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, נשא דברים בהפגנה בירושלים: "אנחנו כאן בשביל כל אזרחי המדינה. שום דבר מהדרישות שלנו לא חדש. לא היתה כאן ממשלה יציבה בשנים האחרונות. לפני שלוש שנים 50 אלף תלמידים למדו בקראוונים. היום 100 אלף תלמידים לומדים בקראוונים והמס ימשיך ויעלה. ניתן לתקן. אני מאמין שנצליח להגיע להסכמות".

בריאיון לחדשות 13 בשבוע שעבר אמר חיים ביבס כי "התחלנו את הדיונים עם הממשלה הקודמת, הגיעו הבחירות, הכל נעצר ואז התחלנו מההתחלה. אם עכשיו לא נעשה את זה, אז מתי?", וטען כי לא מדובר במחאה על חוק ההסדרים: "זאת הסיבה שגם עליה אנחנו שובתים. כי האוצר במקום להתמקד בדברים ששם הוא צריך להביא מיליארדים, הוא מנסה לגרור אותנו למקומות שאנחנו לא שם".