אסון הבולען בבריכה: כליל קמחי בן ה-32 בילה במסיבה - ונהרג

קמחי, שגדל בכפר סבא והתגורר בשנים האחרונות בתל אביב, הגיע עם חבריו לעבודה למסיבה שנערכה בווילה שהושכרה ביישוב כרמי יוסף, ואז נשאב לבולען שנפער בבריכה. גופתו אותרה לאחר שעות של חיפושים

זמן צפייה: 02:05

כליל קמחי בן ה-32 הוא הגבר שנהרג אתמול (חמישי) באסון בבריכה בכרמי יוסף. קמחי, תושב תל אביב שגדל בכפר סבא, הגיע עם חבריו לעבודה למסיבה שנערכה בווילה שהושכרה ביישוב הקהילתי במועצה האזורית גזר שבשפלה, ואז נפער בולען בבריכה שבחצר - וקמחי נשאב אליו. כעבור שעות של סריקות הוא אותר ללא רוח חיים.

כליל קמחי, שנהרג באסון הבולען בבריכה בכרמי יוסף
כליל קמחי, שנהרג באסון הבולען בבריכה בכרמי יוסף | צילום: מתוך פייסבוק

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי בני הזוג שבבעלותם הבריכה, בשנות ה-60 לחייהם, נחקרים באזהרה במשטרה. מפרטים ראשוניים של החקירה עולה כי הבריכה נבנתה לפני יותר מ-20 שנה ללא היתרים. בני הזוג נעצרו בתום החקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, והיום צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים, כאשר צוותי משטרה, רפואה וכיבוי והצלה הוזעקו לכרמי יוסף בעקבות דיווח על בולען שנפער בבריכה, ופינו לבית החולים קפלן ברחובות גבר בן 34 שנפצע באורח קל. צוותי מד"א טיפלו בכ-15 נפגעי חרדה במקום, וכאמור רק כעבור שעות נמצאה גופתו של קמחי.

חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף
חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף | צילום: דוברות המשטרה

רשף אלי מחתייב, הכבאי שחילץ את ההרוג מהבולען, סיפר אמש לחדשות 13: "זה היה אירוע חילוץ מאוד מורכב, מדובר פה בתוואי קרקע מאוד קשה, מאוד מסובך לחילוץ. מחוז מרכז בשילוב יחידת להבה עבדו כאן באופן סזיפי מאוד כדי ליצור קרקע נוחה יותר לחילוץ. הוא נשטף פנימה, ובסיוע יחידת הכלבנים כלב נכנס פנימה ואיתר והתריע לנו שמצא את הלכוד".

"הבוץ הוא מאוד קשה בגלל השטיפה של הנחל שנכנס פנימה", הוסיף מחתייב, "הקרקע רכה ונוזלית, צריך להיכנס ולארוז את הלכוד, ולשנע אותו החוצה בצורה מיטבית, תוך סיכון חיים בשל הבולען שנפער. זה לא אירוע שכיח. בכל שנותיי כמפקד או כקצין זה לא קרה. בוא ניתן למי שצריך לעשות את הבדיקות ההנדסיות בקרקע לעשות אותן ולא נסיק מסקנות. עשינו את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים כדי לסיים את החילוץ הזה".

חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף
חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף | צילום: דוברות המשטרה