אסון הבולען: בני הזוג שבבעלותם הבריכה נחקרו באזהרה

פרסום ראשון: בעקבות מותו של גבר בן 32 שנשאב לבולען שנפער בבריכה שבחצר בית בכרמי יוסף, המשטרה חקרה באזהרה את בעלי הבריכה, שהשכירו את הבית לטובת מסיבה פרטית על אף שלא היה להם רישיון עסק. מפרטים ראשוניים עולה כי הבריכה נבנתה לפני יותר מ-20 שנה ללא היתרים. השניים נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

זמן צפייה: 07:08

פרסום ראשון: לאחר שגבר בן 32 מצא את מותו היום (חמישי) כשנשאב לבולען שנפער בבריכה בחצר בית בכרמי יוסף, בני הזוג שבבעלותם הבריכה נחקרו באזהרה במשטרה. בני הזוג, בשנות ה-60 לחייהם, השכירו את הבית לטובת מסיבתה פרטית, ומפרטים ראשוניים עולה כי הבריכה נבנתה לפני יותר מ-20 שנה ללא היתרים. בני הזוג נעצרו אחרי החקירה, ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

האירוע החל בשעות אחר הצהריים, כאשר צוותי משטרה, רפואה וכיבוי והצלה הוזעקו לבית ביישוב הקהילתי שבמועצה האזורית גזר בעקבות דיווח על בולען שנפער בבריכה, ופינו לבית החולים קפלן ברחובות גבר בן 34 שנפצע באורח קל. גופתו של הצעיר שנעדר אותרה הערב לאחר שעות של סריקות.

חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף
חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף | צילום: דוברות המשטרה

רשף אלי מחתייב, הכבאי שחילץ את ההרוג מהבולען, סיפר הערב לחדשות 13: "זה היה אירוע חילוץ מאוד מורכב, מדובר פה בתוואי קרקע מאוד קשה, מאוד מסובך לחילוץ. מחוז מרכז בשילוב יחידת להבה עבדו כאן באופן סזיפי מאוד כדי ליצור קרקע נוחה יותר לחילוץ. הוא נשטף פנימה, ובסיוע יחידת הכלבנים כלב נכנס פנימה ואיתר והתריע לנו שמצא את הלכוד".

"הבוץ הוא מאוד קשה בגלל השטיפה של הנחל שנכנס פנימה", הוסיף מחתייב, "הקרקע רכה ונוזלית, צריך להיכנס ולארוז את הלכוד, ולשנע אותו החוצה בצורה מיטבית, תוך סיכון חיים בשל הבולען שנפער. זה לא אירוע שכיח. בכל שנותיי כמפקד או כקצין זה לא קרה. בוא ניתן למי שצריך לעשות את הבדיקות ההנדסיות בקרקע לעשות אותן ולא נסיק מסקנות. עשינו את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים כדי לסיים את החילוץ הזה".

חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף
חיפושים אחר נעדר בבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף | צילום: דוברות המשטרה