"אף אחד לא יכול ליהנות מזה": דווקא כשכולם בסגר - הכינרת מלאה

אחרי כמה שנים שחונות, הגיעו גשמי ברכה ומילאו את הימה. סכר דגניה כמעט נפתח ותושבי האזור, שעוד זוכרים את האי המפורסם, התכוננו לקיץ עמוס במבקרים. אולם, אז הגיעה הקורונה - ושיבשה הכול

זמן צפייה: 11:42

מגפה מסתורית שמשתלטת על העולם, סגרים, משבר כלכלי, ובתוך כל זה - שוב בחירות. השנה האחרונה לא הייתה מהמשובחות, אבל אם בכל זאת רוצים להסתכל על חצי הכוס המלאה - לפחות יש את הכינרת ששברה שיאים והביאה לנו הרבה נחת.

עכשיו כשהיא מלאה, יותם שטיינברג מקיבוץ מעגן הנמצא בחלקו הדרומי-מזרחי של הימה, מסתכל על הכינרת ולא יכול לשכוח את הימים השחונים שבהם אחרי כמה שנות בצורת נוצר אי שהיה רגע מלהתחבר עם החוף. "היינו הולכים עד לשם ברגל, נוגעים באי - ומסתובבים סביבו כי הוא היה כל כך גדול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משה מת לאחר שנותק ממכונת ההנשמה: "איך משאירים חולה לבד?"

אביב גפן מגיב לביקורת: "היחיד שמחזיק בתקציבים הוא נתניהו"

גנץ יוותר על מקומו ברשימה וימונה לשר אחרי הבחירות?

הכינרת
הכינרת | צילום: חדשות 13

לקראת סוף 2018, הגיעו גשמי ברכה - ותושבי האזור החלו להתכונן לקיץ עמוס במבקרים. "עשינו הכנות, קנינו עוד אופניים, פיתחנו את העסק של הפיצה, הגדלנו, שיווקנו, עשינו שיתוף פעולה עם 'תגלית'...". ואז הגיעה הקורונה. "כולם בבית - ואף אחד לא יכול ליהנות מזה", אמר שטיינברג באכזבה.

בחורף הקודם, חסרו רק עוד 8 סנטימטרים מהקו האדום העליון. אם היינו מגיעים לשם - ייתכן כי סכר דגניה היה נפתח. ולמרות שמדובר בבשורה, יש מי שמעדיף להימנע מכך עד כמה שניתן: "פתיחת הסכר היא אירוע מיותר", טען יואב דקל, מנהל מרחב צפון בחברת "מקורות", שהסביר כי הסכר "מבזבז כספים, מבזבז מים, ואף עלול לגרום נזק לתושבים ולחקלאים בבקעת הירדן".