ההרוגה בתאונה בת"א: יזמית וביולוגית ימית פורצת דרך

ד"ר שמרית פרקול-פינקל היא בת ה-45 שנדרסה למוות על ידי משאית כשרכבה על קורקינט חשמלי. היא הותירה אחריה בן זוג ושלוש בנות. ב-2012 ייסדה את Econcrete שעוסקת בשיקום חופי הים

זמן צפייה: 02:57

ההרוגה בתאונת הדרכים אתמול בין קורקינט חשמלי למשאית ברחוב המסגר בתל אביב היא היזמית והביולוגית הימית ד"ר שמרית פרקול-פינקל בת ה-45, תושבת העיר. היא הותירה אחריה בן זוג ושלוש בנות. אתמול בשעות הצהריים יצאה ד"ר פרקול-פינקל ממשרדי חברת הסטראט-אפ שייסדה Econcrete סמוך לרחוב המסגר אז התרחשה התאונה הקטלנית.

פרקול-פינקל הייתה מדענית ואקולוגית ימית, ופרסומיה הובילו לתובנות חדשות ביחס לשוניות מלאכותיות, גידול אלמוגים על מצעים מלאכותיים, פיתוח חומרי בניה ידידותיים לסביבה והקשרים שבין האדם לים. בשנת 2012 ייסדה את חברת Econcrete, שעוסקת בשיקום חופי הים על ידי ייצור בטון ידידותי לבנייה ימית, המכיל תערובת חומרים המעודדים התיישבות של בעלי חיים ימיים המסייעים בטיהור המים ומעודדים השבה של סביבה האקולוגית מאזורים בנויים.

שמרית פרקול-פינקל
שמרית פרקול-פינקל | צילום: חדשות 13

עובדי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מרכינים ראש בצער רב על לכתה בטרם עת של ד"ר שמרית...

Posted by ‎המשרד להגנת הסביבה‎ on Monday, March 8, 2021

לאחר ההודעה, בן זוגה של שמרית, קובי, כתב: "יש דברים שקשה לקלוט. שמרית אהבה את הים, את העבודה שלב היא חלמה והצליחה לעשות שינוי. אנשים שלא מחוברים לים לא מבינים מה זה בטון ירוק אבל התשוקה של שמרית לעשייה לגרום לשינוי בעולם שיהיה טוב יותר ושיהיה בית לדגים. תמיד צחקנו על זה. היא תמיד חותרת למטרה. כתבו עליה כאחת הנשים המשפיעות בעולם, יחד עם ראש ממשלת ניו זילנד. היה לה את הרצון להשפיע".

"פשוט אישה חזקה שתחסר לכולנו. כל דבר שהיא רצתה, היא עשתה. אני לא צריך לספר לכם מה זאת אישה בעולם של עסקים, קריירה, יזמית, מנ"כלית, מחפשת גיוס וכסף, אלו לא משימות קלות והיא הצליחה. מכל כישלון שלה היא התרוממה. היו לה רגעים ממש טובים, גם לאחרונה. עומדים לסגור עסקה נוספת שלא בטוח שאני יכולה לספר. הכול היא עשתה בלי לוותר על המשפחה והצליחה.
זאת שמרית".

"היא הייתה צריכה לאסוף את הילדה, והמשטרה התקשרה וביקשו שאני אבוא הביתה", המשיך קובי. "הרמתי טלפון לשתי הבנות ושמעתי שהכול בסדר. שמרית לא עונה לטלפון, לפעמים יש לה שיחות זום, בדרך כלל מסמסת חזרה שהיא באמצע, הפעם זה לא היה האמצע, זה היה הסוף. היא נהרגה במקום עם הקורקינט, עם המשאית. תכננו ביום שבת לחפש חוף ולנקות אותו, שמרית לחצה ודחפה לשינוי בתפיסה העולמית".

"היא תמיד התלוננה שאין את השביל של האופניים על המסגר, איפשהו שם זה נעצר ואין יותר שבילים. יש שם הרבה אתרי בניה וראיתי את המשאית, זה אזור מועד לפורענות. אני לא נוסע על קורקינט, היא אהבה לנסוע על קורקינט. צריך להיות אחראי, ושמרית כנראה עם הלחץ עם הזמן - אנחנו לא באמת יודעים מה היה שם".

אתמול, כאמור, נדרסה למוות פרקול-פינקל על ידי משאית בעת שרכבה על קורקינט חשמלי בתל אביב. חובשי מד"א עידו שיף וערן נדלר סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה ראינו את רוכבת הקורקינט לכודה מתחת לחלקה האחורי של המשאית. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

זירת התאונה שבה נהרגה שמרית פרקול-פינקל
זירת התאונה שבה נהרגה שמרית פרקול-פינקל | צילום: יעקב רפאלי, תיעוד מבצעי מד''א