קנגורו מת מחנק: "מבקר האכיל אותו"

מבקרים ב"חי פארק" בקריית מוצקין נדהמו למראה פרמדיק מבצע החייאה בקנגורו, שעל-פי עדויות נחנק מגוף זר לאחר שמבקרים השליכו מזון למתחם

הטיול הרגוע בגן החיות הפך למחזה אימים: עשרות מבקרים ב"חי פארק" בקריית מוצקין הזדעזעו היום (שבת) כשאת הביקור בין מתחמי החיות השונים קטעו זעקות שבר ובהלה שהגיעו מכיוון המתחם שבו מוחזקים הקנגורו. על-פי עדי ראייה, אחד המבקרים האכיל להאכיל את אחד הקנגורו - בניגוד גמור לנהלים ולהוראות - ובכך גרם לה לחנק ולמוות. בפארק, מנגד, טוענים כי החיה התמוטטה ומתה כתוצאה מגידול סרטני.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כבהה מועאוויה, פרמדיק "איחוד הצלה" ועובד משרד הבריאות שהגיע עם אשתו ושלושת ילדיו לגן החיות, סיפר לחדשות 2 Online כי הקנגורו נחנק מעצם זר. "הסתובבנו עם הילדים והסתכלנו על החיות כשהגענו לאזור של הקנגורו ראינו ילדים משליכים אוכל לעברם", מספר מועאוויה.
"הקנגורו היה קטן והוא התחיל להיחנק. קנגורו נוסף שהיה איתו התחיל להשתולל. כבר בשלב הזה ניסיתי להיכנס כדי לנסות ולחלץ את העצם הזר מגרונו של הקנגורו. אני פרמדיק יותר מ-15 שנים וביצעתי החייאה על בני אדם מאות פעמים. זה אותו דבר בחיות. שני עובדי הפארק שעמדו שם מנעו ממני להיכנס למתחם. יכולתי להציל אותו - אבל הם אמרו שרק הווטרינר של הפארק מורשה לעשות זאת והוא אינו נמצא כאן".

עוד סיפר כבהה: "קפצתי מעל שתי הגדרות. חשבתי לעצמי 'מה הם יעשו? יזמינו משטרה?' התחננתי שיביאו לי ציוד מהמרפאה שהייתה 20 מטרים מאיתנו והם אמרו שאסור לנו לעשות כלום ללא אישורו של הווטרינר. אני בכלל לא מבין איך ייתכן שיש גן כזה גדול עם מאות חיות ואף לא וטרינר אחד?".

"גם כשהשיגו לי את הווטרינר בטלפון הם סירבו לסייע והוא אמר לי בטלפון שזה אבוד", הוסיף כבהה. "אם היה לי מכשיר הייתי יכול להוציא את הגוף הזר שנתקע שם. כולם יודעים שאחרי כמה דקות בלי אספקת חמצן למוח כבר לא היה לו סיכוי. הילדים שלי צפו וזה לא היה מחזה פשוט. הרבה ילדים בכו שם והורים ניסו להרגיע אותם. כשסיימתי הילדה שלי, בת השנתיים וחצי, שאלה אותי אם הוא מת. מה יכולתי להגיד לה?".

מ"חי פארק" קריית מוצקין נמסר כי בגופו של הקנגורו "התבצעה נתיחה והתוצאות המלאות יגיעו רק מחר". עוד הוסיפו כי הוא "סבל מגידול בקיבה וככל הנראה זה מה שגרם למותו".