דרישת קהילת הלהט"ב נדחתה: נאסרה הצגת דגלי גאווה בעיריית חיפה

בעקבות עימות בין הקהילה הגאה לחברי מועצה שמרנים, פנתה ראשת העיר קליש רותם למשנה ליועמ"ש בבקשה להבהרה, ובינתיים הודיעה: "אין לתלות סממני זהות במקומות שבהם יש קבלת קהל"

זמן צפייה: 01:15

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם, שלחה הבוקר (שני) הודעה לעובדי העירייה שבה הנחתה אותם שלא לתלות "סממני זהות" שאינם סמלי המדינה באזורים בהם מתקיימת קבלת קהל. זאת, בעקבות התנגדות של תושבים וחברי עירייה שמרנים להצבת דגלי גאווה על ידי עובדי עירייה מהקהילה הלהט"בית.

לפני כחודש, תלתה ספרנית באחת הספריות העירוניות דגל גאווה, דבר שכאמור עורר את זעמם של השמרנים. בהמשך, לאחר שנאסר עליה להציג את הדגל, הגיעו חברי עירייה גאים עם דגלי גאווה לישיבת המועצה – ומולם מחו חברים דתיים עם דגלי ישראל. חברי הקהילה הגאה דרשו להתיר הצגת דגלים, אך דרישתם כאמור נדחתה על ידי קליש רותם.

עוד בחדשות 13:

הדקירה בהוסטל לנוער גאה: שניים מבני משפחתו של בן ה-17 נעצרו

דוח: עלייה של 165% בפרסומי השנאה ברשת כלפי הקהילה הגאה

סקר: 45% מהציונות הדתית תומכים בטיפולי המרה

דגלי גאווה בישיבת מועצה בחיפה
דגלי גאווה בישיבת מועצה בחיפה | צילום: בועז כהן

בעקבות הסערה, פנתה קליש רותם למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בבקשה להבהרות בנושא. "ביקשתי לקבל הנחיות ברורות על מנת לשרטט את הקו בין הרצון לשמור על עקרונות חופש הביטוי ובין יצירת מסגרות התנהגות נהירות לעובדי מדינה". עד שתתקבל תשובתה של זילבר, הורתה קליש רותם, כאמור, על הסרת סממני זהות – ובהם דגלים, מאזורים בהם מתקיימת קבלת קהל.

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב: "ראשת עיריית חיפה ממשיכה לפגוע בחופש הביטוי של עובדי ועובדות העירייה שאינם עושים דבר מלבד להיות עצמם. בימים בהם גורמים חשוכים קוראים לנו 'לא נורמלים' ושר בממשלה מציע 'להמיר' אותנו, ניסיון ההשתקה של קליש מסוכן מתמיד. אנחנו דורשים ודורשות מקליש שתיישם בהקדם את חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש (לפיה כל רשות ציבורית תכבד ותבטיח חירות יסוד גם בכובעה כמעסיקה) ותבטל בהקדם את החלטתה הפוגענית לאסור על הצגת דגלוני גאווה במוסדות העירייה".

ח״כ עידן רול (כחול לבן) אמר בתגובה להחלטתה של קליש רותם: "בשנת 2019 אין מקום להסתרת להטבים. צר לי שבעיר כמו חיפה אשר חרטה על דגלה סובלנות וקבלת האחר, יש המנסים להרוס את המרקם האנושי המופלא בעיר. אם בעבר הייתי ממליץ לעיריות אחרות ללמוד מחיפה, למרבה הצער העיר הלכה היום מספר צעדים אחורה. אני קורא לראשת העיריה לשנות את ההחלטה".