משפחות שכולות נגד ההפגנות: "רוצים לשרוף את המדינה"

כמה מהמשפחות שאיבדו את יקיריהם במלחמה קיימו הצהרה משותפת בהר הרצל בירושלים, והתייחסו למחאה הסוערת שהתקיימה ביום שלישי. "את אותם פורעי חוק לא מעניינים החטופים ולא החיילים שנלחמים בעזה", אמר האב השכול איציק בונצל, והאם השכולה רונית מלכה הוסיפה: "השיח האלים והמשסה מאיים עלינו ומשרת את אויבינו"

הצהרת המשפחות השכולות בהר הרצל, בירושלים

כמה מהמשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן במלחמה קיימו היום (חמישי) הצהרה משותפת בהר הרצל בירושלים, והתייחסו להפגנה שנערכה בעיר ביום שלישי, שגררה גל תגובות וגינויים. "אנחנו עומדים פה במקום הקדוש הזה, פנים אל פנים, מול אלו שרוצים לשרוף לנו את המדינה, לפלג בינינו ולנסות לקרוע שוב את החברה הישראלית - ורק בגלל שנאתם לממשלה המכהנת", אמר איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל שנפל בקרבות ברצועת עזה.

"הגענו היום, המשפחות השכולות, להר הרצל לפקוד את קברי בנינו שנפלו על הגנת הארץ. באנו לפה להתחייב לפניהם שנעשה הכל למען אחדות העם שלנו", אמר בונצל. "מ-7 באוקטובר ועד היום נערכו בישראל כ-600 לוויות, ובכולן קראו המשפחות השכולות לאחדות בעם ישראל. נשעבנו כולנו להמשיך את דרכם של הנופלים, ואין בכוונתינו להפר את השבועה הזו". בונצל המשיך בהתייחסות למפגינים: "את אותם פורעי חוק לא מעניינים החטופים ולא מעניינים החיילים שנלחמים ברגעים אלו בעזה, ובטח שלא מעניינים אותם בנינו שנפלו על קידוש השם ואיפשרו להם ולבני משפחתם להמשיך לחיות בארץ. לא נאפשר לקיצוניים לשרוף את המדינה ולפגוע בשוטרים ובסמלי שלטון".

איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל שנפל בעזה, בהפגנה נגד הפסקת הלחימה בי-ם חרבות ברזל חלל צה"ל
איציק, אביו של סמ"ר עמית בונצל שנפל בעזה, בהפגנה נגד הפסקת הלחימה בי-ם | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוני איתן, אביו של סגן נתי איתן שנפל במלחמה, אמר: "שמענו את המחאות האחרונות והזדעזעתי מעמקיי נשמתי איך באים לשסע בנו שוב ושוב בדרך כזו של זוועה". איתן הוסיף: "מה שנכון לעשות זה לצאת לרחובות ולהוקיע כמובן בדרכים המקובלות עפי ערכי הדמוקרטיה מבלי לשרוף דברים ומבלי להתנהג באנרכיה ולעסוק בטרור אזרחי זה מקומם אותי". אביחי ברזני, אביו של החלל סמ"ר אביחי ברזני, הוסיף כי ""המושג אחים לנשק הוא מושג טהור וערכי , זה הכי רחוק ממה שאנחנו רואים בהפגנות".

"השיח האלים והמשסה מאיים על קיומנו, ומשרת את האויבים שלנו שדורשים לכלותנו", אמרה רונית מלכה, אמו של החלל רס"ל יהונתן מלכה. הגיע הזמן שנשכיל להבין שרק מכחה אחדות והלחימה, השיח הנקי והמכבד בכל אדם - נצליח להכריע במערכה ולעבור את התקופה הזו בשלום", הוסיפה.

משה ניפוסי, אביו של סמ"ר יאיר ניפוסי שנפל, התייחס גם הוא: "אנחנו לא כועסים, אנחנו מבינים שזה צבא ומדינה ולוקחים אחריות, ומנסים את הכי טוב. אז שכל אחד יינשוך את השפתיים. הבחירות מתישהו יגיעו, אי אפשר לעצור את זה. העם יחליט מי ייבחר, תשאירו את זה לפוליטקאים, לא צריך לשרוף בגלל זה את המדינה". ניפוסי המשיך: "יגיע היום שתגמר המלחמה, יבדקו את מה שצריך. כולם חושבים ששינוי צריך לקרות - אך יש זמן לכל דבר".

הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בירושלים
הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביום שלישי כאמור התקיימה הפגנה נגד הממשלה ובדרישה להשבת החטופים מול הכנסת בירושלים. עימותים התפתחו בין מפגינים למשטרה - ושלושה נעצרו. במסגרת העצרת המרכזית, עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, ביקרה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו - והאשימה אותו בניהול קמפיין נגד משפחות החטופים. בפנייה לנתניהו אמרה: "מציעה לך להקשיב טוב טוב לדבריי, אתה הוא פרעה שממיט עלינו מכת בכורות. כשלת ועל ידך דמם של 1,400 נרצחים ו-240 חטופים. במשמרת שלך טיפחת וגידלת את חמאס". בהמשך אמרה: "בגללך בני מתן חטוף בשבי ומעונה שם זה עליך זו אשמתך".