פרידה מזקן רבני הציונות הדתית: הרב דרוקמן הובא למנוחות

אלפים ליוו למנוחות את הרב חיים דרוקמן, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, שנטמן לאחר מסע ההלוויה שיצא ממרכז שפירא והסתיים בבית העלמין במשואות יצחק. הרב דרוקמן הלך לעולמו אמש בגיל 90 לאחר שחלה בפעם השנייה בקורונה והיה מאושפז בבית החולים במשך זמן ממושך

זמן צפייה: 08:46

הרב חיים דרוקמן, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, הובא היום (שני) למנוחות לאחר מסע ההלוויה שיצא ממרכז שפירא והסתיים בבית העלמין במשואות יצחק. הרב דרוקמן הלך לעולמו אמש בגיל 90 לאחר שחלה בפעם השנייה בקורונה, והיה מאושפז בבית החולים במשך זמן ממושך.

הנשיא יצחק הרצוג ספד לו במסע ההלווייה: "עם ישראל איבד היום את אחד מרבני ישראל וגדול תלמידי רבי עקיבא בדורינו. כל כולו אהבה ואמונה. אהבת כל יהודי באשר הוא. פגשת את כולם ואהבת את כולם. דרכך היא נר לכולנו. בלכתך מאיתנו איבדנו את אחד מבוניהם של העם".

הנשיא יצחק הרצוג בהלוויית הרב חיים דרוקמן
הנשיא יצחק הרצוג בהלוויית הרב חיים דרוקמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד: "הוא ראה את תקומת עמנו כדבר שהיה ראוי לומר עליו את תפילת 'על הנסים'. הוא השקיע את נשמתו בכל תלמיד ובכל חניך. הייתה לו רגישות אניושית ועדינות נפשית יוצאות דופן וכל מי שפגש אותו הרגיש את זה מיד. זה בא מתוככי הנפש שלו. הדברים הללו דרו בכפיפה אחת עם הנוכנות לצאת למאבק כשצריך והוא לא נרתע ממאבקים שהם בנפש האומה. הוא האמין שאין קיצורי דרך לגאולת ישראל. בנאומו הראשון בכנסת אמר: 'האחדות היא הנשק הסודי שלנו'".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בהלוויית הרב חיים דרוקמן
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בהלוויית הרב חיים דרוקמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משתתפים בהלווייתו של הרב חיים דרוקמן
משתתפים בהלווייתו של הרב חיים דרוקמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא בית הדין הרבני והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ספד: "אני עומדים כאן ליד מיטתו שמי שכל מהותו הייתה אהבה. הרב דרוקמן אהב כל נפש מעם ישראל. אהבה אמיתית וגדולה. ללא שום פשרות, אחא רצון אמיתי לחבר הכל לתמונה אחת שלמה. אנחנו עומדים כאן היום אל מול מיטה של דמות מחנך. הרב זכה לקרב לבבות ותלמידים. כולם מצאו בלב שלו את המקום הגדול. היום אנו נפרדים בכאב".

משתתפים בהלווייתו של הרב חיים דרוקמן
משתתפים בהלווייתו של הרב חיים דרוקמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו על לכתו של הרב שכיהן בעבר כחבר הכנסת, סגן שר הדתות מטעם המפד"ל וזכה בפרס ישראל על מפעל חיים ב-2012. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט סיפר הבוקר לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל על קשריו עם הרב "הרב דרוקמן לא ראה בעין טובה את הממשלה שהקמתי אבל הוא סלד מההסתה והמילים הקשות שהוטחו נגדנו. לא רק שהוא לא התבטא בצורה כזאת הוא גם יצא בצורה פומבית נגד התבטאויות קיצוניות".

בנט הוסיף: "הוא עבד יחד עם שר הדתות מתן כהנא על חוק הגיור וניסה להביא פתרון. איילת שקד סיפרה לי בזמנו שדיברה איתו והוא הביע את מורת רוחו מול המילים הקשות, וזה לא שלא הייתה לו ביקורת".

הרב חים דרוקמן ז''ל וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט
הרב חים דרוקמן ז''ל וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סאלם, פול/ פלאש 90

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב גם הוא: "משתתף בצער המשפחה ורבבות תלמידיו של הרב חיים דרוקמן. ניצול שואה, מקים ישיבת אור עציון, תלמיד חכם, חתן פרס ישראל ואדם שכולו אהבת ישראל. יהי זכרו ברוך".

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90