נחמן בן ה-17 נטמן: "תמים וחייכן"; אחיו של עופר: "אנחנו שבורים"

בבית העלמין בשילה ליוו אלפים את נחמן שמואל מורדוף, שנרצח בפיגוע בעלי, בדרכו האחרונה: "היה ילד חייכן, נמרץ ואהוב". בעלי הובא למנוחות עופר פיירמן, שנרצח גם הוא מאש המחבלים: "לא נתפס"

זמן צפייה: 03:48

שניים מהנרצחים בפיגוע ב"חומוס אליהו" שבתחנת הדלק עלי - נחמן שמואל מורדוף בן ה-17, ועופר פיירמן בן ה-63 - הובאו היום (רביעי) למנוחות. בבית העלמין בשילה ליוו הבוקר למנוחות אלפי חברים ובני משפחה את נחמן שמואל מורדוף, בן 17 מהמאחז אחיה שבבנימין שנרצח בתוך המסעדה, ובצהריים הלוויתו של עופר פיירמן, שנרצח מחוץ מסעדה בעת שהוא ממלא דלק.

נחמן שמואל הותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות: "היה ילד חייכן, נמרץ ואהוב על כל חבריו. תמיד עסק בקודש, בעזרה לזולת, בחיוך וחיזוק החלש. היה בעל יושר, אמת וכיבוד הורים. ראה ללב אדם ולא כלפי חוץ - וכך התחבר לאחר ממקום של תום. הדיבור שלו היה בעיקר בעזרת החיוך המקסים. אהב את האדם ואת הארץ. ידיו היו מחוספסות מעבודת כפיים באדמה שאותה כל כך אהב. את החיבור לאדמה ולבוראו עשה דרך בעלי החיים אותם אהב, ואיתם אהב לטייל בין שביליה של הארץ הזו כשרעה את הצאן ודאג לו ממש כפי שלמד מאבותיו. החלוציות ואהבת הארץ, האדם וכל בריאה בעולם, היו מקורות האנרגיה אשר מילאו אותו. התום, השקט והחיוך היו תמונת נשמתו".

דודו של נחמן, ליאור ברדה, אמר בהלוויה: "נחמן, זכית לקיים גם את ההמשך ואהבת את אדוניי אלוהיך בכל לבך. אהוב שלנו, אומרים שיש לנו קצת דמיון בקול אז חשבתי מה היית אומר אם היית פה. 'אמא אל תדאגי אני מסתדר', 'סבא וסבתא יש לי מספיק אוכל'. תמיד היית עצמאי ותמיד דאגת לכולם. נחמן, נשמה טהורה שלנו, בעל חסד, חלוץ אמיתי -  המון תודה שזכיתי לגדול איתך".

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי | צילום: רויטרס

הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורך החיים, מירר בבכי: "ריבונו של עולם, איך קרה דבר כזה. חיית אדם לקח אותך, כולנו רוצים אותך, נחמן שמואל המתוק היקר, עכשיו אתה עולה למעלה, אתה כזה צדיק, כזה מתוק. נקמה בגויים. אתה הכי גבוה. ריבונו של עולם, אנחנו מאמינים בך, נלך אחריך עד הסוף. שהקדוש ברוך הוא יתן כוחות לאבא ואמא שלך. ריבונו של עולם, תחזק את כולנו".

מהיישוב אחיה בבנימין נמסר: "קהילת אחיה כואבת ומשתתפת בצער העמוק של משפחת מורדוף היקרה בהירצחו של בנם נחמן שמואל הי''ד בפיגוע הרצחני ליד עלי. בשעה קשה זו אנו מצפים ודורשים מהממשלה לקחת אחריות על בטחוננו ולפעול להכריע את האויב שמבקש לפגוע בנו, יום-יום, שעה-שעה. הנהגת היישוב והצוותים המקצועיים של מועצת בנימין מלווים כל העת את המשפחה".

הלוויתו של עופר פיירמן | צילום: דוברות הישוב עלי
הלוויתו של עופר פיירמן | צילום: דוברות הישוב עלי

אחיו של עופר פיירמן ספד לו בהלווייתו: "אני אחיך הגדול ועצוב להיות במעמד הזה. בלתי אפשרי להספיד אןתך כשאתה רק בן 63. מה רצית רק, לתדלק את הרכב? עופר תמיד הראשון לעזור. הילד הכי מתוק בשכונה ובעולם. מה נספר לך עופר. אנחנו המומים ושבורים וזה לא נתפס. אנו המשפחה מבטיחים לך לשמור אחד על השני".

הלווייתו של אלישע אנטמן בעלי
הלווייתו של אלישע אנטמן בעלי | צילום: דוברות היישוב עלי

אמש הובאו למנוחות הראל מסעוד (21) מיד בנימין נטמן ביישוב יסודות שבמועצה האזורית נחל שורק, והלווייתו של אלישע אנטמן (18) התקיימה בעלי. אמו של מסעוד ספדה לו בבכי: "יפה התואר שלנו, אני לא מעכלת שאתה לא פה איתנו. רק עכשיו השתחררת מהצבא, מהמסגרת הכי נוקשה. סוף סוף התחלת לחיות, להגשים את חלומך וליישב את הארץ שאהבת - עכשיו היא לוקחת אותך לרגבי אדמתה. בן יקר שלי, אתה כבר כל כך חסר".

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי

הפיגוע הרצחני התרחש סמוך ל-16:00, אז פתחו שני מחבלים באש סמוך לתחנת הדלק בעלי. לצד הנרצחים, עוד ארבעה נפצעו - בהם אחד במצב קשה. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי - ונמלט לכיוון צפון. הוא חוסל זמן קצר לאחר מכן, צפונית לשכם. המחבלים הגיעו לזירה עם שברולט שחורה. אחד מהם נכנס למסעדת "חומוס אליהו" - וירה בנוכחים. מדובר צה"ל נמסר כי "מחבלים פתחו בירי סמוך לתחנת דלק ביישוב עלי שבמרחב חטיבת בנימין. אחד המחבלים נוטרל בנקודה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים נוספים".

ארבעה פצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים.  מצבם של שני הפצועים בבית החולים בילינסון יציב, הם נותחו והועברו למחלקות שונות בבית החולים. משערי צדק נמסר כי מצב המאושפז שם קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייו.

כוחות בזירת הפיגוע בעלי
כוחות בזירת הפיגוע בעלי | צילום: רויטרס

הפיגוע מגיע יממה בלבד אחרי פיצוץ מטען החבלה בג'נין, ובקואליציה גוברות הקריאות לצאת למבצע נרחב נגד קיני הטרור שבצפון השומרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערכת מצב, והבהיר לפניה כי "כל האופציות פתוחות". גורם מדיני אמר לחדשות 13 זמן קצר לפני כינוס הערכת המצב אצל ראש הממשלה, כי "השיקולים שיילקחו בחשבון - היחסים מול הרשות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית". על-פי כל הסימנים, מדובר בפיגוע בהכוונת חמאס. כמו כן, גורמי ביטחון פלסטינים אמרו כי "חוליות חמאס בשומרון מתכננות פיגועים בטווח הזמן המידי", וכי "חמאס מנסה לגרור את צה"ל למבצע בשומרון, בדגש על ג'נין".

בתום הערכת מצב במערכת הביטחון, הוחלט לעבות את מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון, בדגש על אזורים רגישים, צמתים ונקודות ריכוז קהל. "כוחות המשטרה וצה"ל יפעלו לשמירת ביטחון הציבור ומניעת אירועי סדר ציבורי, תוך מתן אפשרות למחאות בצמתים ונקודות שייקבעו", נמסר. שני המחבלים - תושבי הכפר עוריף סמוך לשכם - ישבו יחד בכלא בגין יידוי אבנים בשומרון והנחת מטענים בשטח פתוח.