11 ימים אחרי הפיגוע: מת מפצעיו אור אשכר שנורה בתל אביב

אחרי כמעט שבועיים שבהם נאבקו הרופאים על חייו, נקבע מותו של בן ה-32 שנורה ונפצע אנושות בפיגוע ברחוב דיזנגוף. שני הפצועים הנוספים, רותם מנסנו ומיכאל אוסדון, עדיין מאושפזים במצב קשה ובינוני

זמן צפייה: 00:57

אור אשכר (32), שנפצע אנושות בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום חמישי, מת היום (ראשון) בתום 11 ימים שבהם נאבקו הרופאים על חייו. נאטאלי אשכר אמו אמרה: "כבה לנו היום אור נדיר באיכותו, שהרעיף רק טוב, אהבה ונתינה על כל מי שנקרה בדרכו".

עוד אמרה אמו: "תודות בשמנו לכל הצוות בבית החולים איכילוב, שעשה במשך ימים כלילות כל שביכולתו במקצועיות, מסירות ורגישות. לעשרות החברים המדהימים שעטפו אותנו יום ולילה, חיבקו ובכו יחד איתנו במהלך כל השבוע שייחקק בליבנו לעולמים. לכל עם ישראל שהיה איתנו, חיזק, תמך והתפלל - כל אחד בדרכו ועל פי אמונתו".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב מסר: "אור הגיע אלינו לאחר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים ומיד הורד לחדר ניתוח שם כנגד כל הסיכויים, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. לצערנו, עוצמת הפגיעות היתה קטלנית ולאחר מאבק הירואי של ימים ארוכים, בהם ראינו מלחמה של איש ברזל על חייו, נאלצנו היום לקבוע את מותו".

"אני מבקש להודות למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים. לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו".

אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברח' דיזנגוף בת''א
אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברח' דיזנגוף בת''א | צילום: באדיבות המשפחה

בפיגוע נפצעו גם חבריו של אור, רותם מנסנו בן ה-35 שמאושפז במצב קשה ומיכאל אוסדון, בן 36, שנפצע בינוני. אחרי הפיגוע שחזר מיכאל את רגעי האימה בשיחה עם חדשות 13. "היינו בדרך לחתונה של חבר בתל אביב", סיפר אוסדון, "אנחנו שלושה חברים טובים. המחבל ירה, הצלחתי להזיז את הראש ולחמוק מהכדור - שפגע לי בלחי. המחבל ירה בחבר אחד ואז בחבר השני, ניסה לירות בי שוב ואז רצתי לגלידריה סמוכה לקרוא לכוחות ההצלה. אני נפצעתי יחסית קל. מחכה לכמה הליכים קוסמטיים".

כוחות בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף
כוחות בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הפיגוע התרחש מעט אחרי 20:30, בצומת הרחובות דיזנגוף ושדרות בן גוריון. לוחם מיחידת מגלן שהיה בחופשה ושמע ירי מחלון ביתו לקח את נשקו, ירד למטה והעניק טיפול לפצועים. כששמע שיש מחבל הוא רץ לעברו עם חמושים נוספים - וניטרל אותו. המחבל הוא מעתז אל-חוואג'ה בן ה-23, מהכפר נעלין, בנפת רמאללה. הוא השתחרר ב-2019 מהכלא בישראל לאחר שריצה שתי תקופות מאסר בגין החזקת נשק ואמל"ח ומעורבות באירוע ירי.