המשחקים המסוכנים של בני הנוער ברכבת הקלה בירושלים • תיעוד

התיישבות בין הקרונות, סלטה על פסי הרכבת וריצה מסוכנת לעבר הקרון הם רק חלק מהתופעות שתועדו ברכבת. נערים וילדים מנצלים את חוסר עירנותם של נהגי הקטר, תוך שהם מסכנים את עצמם ואת הסביבה

זמן צפייה: 02:03

כבר שמונה שנים שהרכבת הקלה פועלת ברחובות ירושלים והפכה לחלק מהנוף ומרעשי הרקע. אבל, בחודשים האחרונים יכלו הנוסעים בה לחזות בתופעה חדשה ומאוד מסוכנת - בני נוער, ואף ילדים, מנצלים את חוסר תשומת לבם של נהגי ונהגות הקטר ותופסים טרמפ על הרכבת הקלה - כשהם מסכנים את עצמם ואת הסביבה.

המשחקים המסוכנים האלה מדאיגים מאוד את כוחות הצלה בבירה ואת זכיינית הרכבת הקלה "סיטיפס". בתיעוד אחד האירועים, ניתן לראות כיצד שני נערים מתיישבים על הווים המחברים בין הקרונות, "גונבים נסיעה" ושמים את עצמם בסכנת נפילה אל מתחת לקרונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרופא המתחזה שמואשם בעבירת מין – וממשיך לקבל מטופלות

בעקבות מזג האוויר הסוער – הצפות ברחבי אשקלון • צפו

שבוע אחרי האסון: הסבים והסבתות נרתמו לגדל את ילדי משפחת רימל

תיעוד ילדים ברכבת הקלה
תיעוד ילדים ברכבת הקלה | צילום: חדשות 13

בתיעוד אחר, ניתן לראות משחק מסוכן ממש על פסי הרכבת: צעיר שקופץ ומבצע סלטה באוויר, סנטימטרים לפני קצהו של הקטר הנע לעברו. בתיעוד נוסף נראים בני נוער מנסים לקפוץ ולטפס על הקרון מאחוריו, כשאיש לא שם לב. בחברת "סיטיפס" מזהירים מפני התופעה הזו והמתריעים שהיא מסכנת לא רק את מי שנוטל בה חלק, אלא את כל נוסעי הרכבת ואנשי צוותה.

לפני כשבוע, נהרגה תמר פניגשטיין בת ה-19 מפתח תקווה, בתאונה קשה שבה נפלה למסילת הרכבת הקלה בירושלים ונמחצה. היא נלכדה מתחת לגחון הרכבת לאחר שהתעלפה כתוצאה מהתקף אפילפסיה, חולצה, ומותה נקבע במקום על ידי צוות של מגן דוד אדום. ארבע צעירות שהיו עמה לקו בחרדה ופונו לקבלת טיפול. פניגשטיין הייתה מתנדבת בשירות הלאומי במחלקת הנשים בבית החולים שערי צדק.