התחדשה השריפה בהרי י-ם: 12 צוותי כיבוי ו-4 מטוסים הוזנקו

לאחר מאמצי הכיבוי הגדולים בימים האחרונים, בצהריים פרצה מחדש האש והוקפצו מספר צוותי כיבוי למקום. בשלב זה השריפה מוכלת ולא נשקפת סכנה ליישובים

שריפה בהרי ירושלים

כבאות והצלה עידכנו היום (חמישי) כי בשעות הצהריים התחדשה השריפה בהרי ירושלים באזור הר איתן. בשלב זה השריפה מוכלת, כאשר עובדים במקום 12 צוותי כיבוי וארבעה מטוסים ועוד שמונה צוותים בדרכם לסייע. לא נשקפת סכנה לבתים או לרכוש.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הושגה שליטה על שריפת הענק בירולשים לאחר 45 שעות של מאבק בלהבות, במסגרתה נשרפו כליל 25 אלף דונם של חורש. בעקבות כך, נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי ביטל את הבקשה לסיוע בינלאומי במאמצי הכיבוי.

שריפה בהרי ירושלים
שריפה בהרי ירושלים

מניתוח של השטח עולה כי שתי שריפות באזור פרצו במקביל, וכי לא מדובר בזירה בה אנשים מבלים ונופשים לרוב ולא נמצאו עדויות לחפצים שיכלו לגרום לשריפה מתוך רשלנות. עם זאת, אין עדיין תיעוד מצולם של אדם שהצית את האש או נמלט מהזירות בהן החלה השריפה.

במקביל, פרצה היום שריפה בקרבת מסילת הרכבת באזור פתח תקווה, ובהנחיית גורמי הכיבוי הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות בני ברק ורעננה. תחנות פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה נסגרו זמנית לשירות עד לסיום האירוע