מיכאלי רוצה לקדם רישוי לרוכבי כלים חשמליים: "גררה רגליים"

שרת התחבורה הודיעה כי בכוונתה לקדם חובת רישוי כדי לזהות רוכבים על כלים חשמליים בניסיון להגביר את האכיפה. אלא שמדובר ביוזמה שאושרה בקריאה טרומית בכנסת. היוזם, ח"כ יעקב אשר: "טוב שיש בחירות כדי להיזכר בזה"

זמן צפייה: 03:10

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה הבוקר (רביעי) על כוונתה לקדם חובת רישוי לרוכבים על כלים חשמליים כדי להגביר את אכיפת העבירות. לפי התוכנית, כל רוכב יצטרך לעבור חובת רישום ולכל אדם תהיה לוחית אישית משלו שתהיה חובה לשים על הכלי החשמלי, מקורקינט ועד אופניים.

אלא שיוזמת חובת רישוי אישי כבר נידונה לפני 10 חודשים במסגרת הצעת חוק של חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה והיא עברה בקריאה טרומית. מאז הצעת החוק לא קודמה על ידי שרת התחבורה מיכאלי.

כאוס במדרכות ובכבישים: מבחן הקורקינטים הגדול
למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על כך אמר הבוקר ח"כ אשר: "השרה התחייבה לקדם זאת בזריזות אלא שמאז גררו רגליים ולא עשו דבר כדי לקדם זאת. על כך נאמר מוטב מאוחר מאשר לעולם לא וטוב שיש בחירות כדי להיזכר סוף סוף שצריך להילחם בתאונות הקורקינטים".

במסיבת העיתונאים אמרה מיכאלי: "אני פה בגלל חרדה של הורים רבים שהילדים שלהם רוצים לקנות קורקינט וההורים חוששים. הממשלה, המשטרה והרשויות המקומיות חייבים לקחת אחריות".

שרת התחבורה מרב מיכאלי מציגה את לוחית הרישוי האישית
שרת התחבורה מרב מיכאלי מציגה את לוחית הרישוי האישית

היא הוסיפה כי הנפקת לוחיות הרישוי יעשו במכוני הרישוי. "יש יותר מ-60 מכוני רישוי. המטרה היא להתקדם לאכיפה דיגיטלית באמצעות מצלמות. בעתיד הכוונה היא לחוקק כי מי שהורשע ברכיבה מתחת הגיל המותר על קורקינט - יהיה לו עיכוב בקבלת רישיון נהיגה על רכב", כך שרת התחבורה.

מיכאלי הציגה גם צעדים שכבר מיושמים בשטח: 2 מיליארד שקלים שיושקעו בתשתיות הליכה ורכיבה, בין היתר בסלילת 600 ק"מ של שבילי הליכה, העלאת תעריפי הקנסות והסמכת פקחים עירוניים לאכיפת הקנסות.